ROBERT MONDAVI'S WINERY

Godmorgon!! Jag tog en härlig sovmorgon idag, senaste dagarna har en dum förkyldning tagit över min kropp och nu sa den stopp och behövde vila. Vi hade en fantastisk dag igår uppe i Napa på Robert Mondavi's vingård. Först gick vi en tur med guide och sedan fick vi prova 4 olika viner som alla var riktigt goda. Favoriten för oss alla var en Chardonnay skapad i ekfat, så en flaska fick följa med hem! Vädret var helt underbart, 22 grader & sol och  vingården var så vacker. Hit kommer jag garanterat åka tillbaka igen :)

HAPPY FRIDAY

Nu är snart Melker tillbaka så bilen går direkt mot Napa!! Tar ungefär 2 timmar att köra dit beroende på trafiken. Så ett besök på en av vingårdarna för att testa lite viner, skåla för Antons födelsedag och bli bjuden på svensk middag. Hoppas ni alla får en fin helg ❤️

GAME NIGHT

Snart dags för match igen. Sist vi var där så var det Metallica kväll. Jag Julia och Alex hade suttit nere i loungen och ätit innan matchen och skyndade oss till våra plaster, nere i gången kom ett gäng människor och både jag och Julia tänkte "oj vilka töntar, de går åt fel håll.." Precis när vi passerat dem kan inte Alex hålla masken länge "SÅG NI VILKA DET VAR?? AAH METALLICA" varav jag och Julia kollar tveksamt på varandra och jag har inte bestämt mig om det var coolt eller inte, jag har fortfarande absolut ingen aning om hur dom ser ut hahaha..... Men de var iallafall påväg ut på isen för att hälsa på spelarna och släppa pucken.

Torsdag

Igår så köpte jag & Hanna med oss en sallad och satte oss i en liten park för lunch. Blev upphämtade efter melkers träning och drog till Gilroy för outlet-shopping.
 Jag vet inte om det händer något här i san jose just nu men efter ha blivit nekade på fyra restauranger för att det var fullbokat så hittade vi tillslut resturang för middag downtown!!
På fredag så kör vi upp till Napa Valley för vinprovning och middag, jag har hört att det är så vackert där runt alla vingårdar så jag ser verkligen framemot det :)

Tisdag

Det blev en hel dag i bilen igår. Först tillbaka till san jose, vidare för att lämna av Julia & Alex på flygplatsen i oakland och sedan mötte vi upp Hanna & Anton för middag i san fransisco innan vi åkte tillbaka.
Fantastiskt effektiva dagar i LA där vi både fick se hotellet bredvid bli evakuerat efter bombhot och så kunde skåda valar & delfiner på cykelfärden längst hermosa beach!!

MÅNDAG

Nu tackar vi för oss och åker norrut igen. Lämnar av Julia & Alex i San fransisco och plockar upp Hanna & Anton i samma veva :)

Lördag

De två första dagarna i los angeles har vi spenderat downtown! Shoppat i Beverly center, gått på barrunda med både biljard & shuffleboard, spelat basket och sist men bäst; Eric Church!!!
nu har vi åkt till stranden och huset vi hyr är helt fantastiskt. Trevlig helg

TORSDAG

Senaste dagarna i san jose. Nu är vi halvvägs mot LA på highway 1 som ska vara en av de vackraste vägarna att köra!

Peace ✌️✌️✌️

Alltså!!!! Livet är så härligt och jag njuter verkligen av denna dröm. Jag har dukat upp ost, kex, frukt & vin och snart kommer Julia & Alle. Hemmamatch mot Kings ikväll och imorgon åker vi söderut!!!

Måndag

Vi har haft ett effektivt dygn här i San Fransisco! Staden är mycket större än vad jag trodde så det är ganska långt mellan vissa platser. Igår strosade vi runt och försökte hitta biljetter för att åka till alcatraz men tyvärr så var det slutsålt både igår och idag. Så vi köpte med oss jordgubbar & en flaska vin och åkte till golden gate park, gick upp över en kulle och hade utsikt över golden gate bron. Det var så himla vackert!!!
Idag åkte vi the crooked street, backen är så brant att de byggde en sicksack väg för att man ska kunna köra där. Sedan gick vi ner mot Fishermans Wharf och kollade på sjölejonen!

På tåget

Påväg mot San Fransisco! Åh, vi har så mycket roligt som väntar framöver. Först ska vi spendera en vecka med Julia & Alle! Turista runt i SF och sedan utforska litegrann i San José. Kika på matcherna som Melker spelar, efter matchen på onsdag så är det uppehåll några dagar. Roadtripp till LA som sagt, ser ut att bli härliga sommardagar där och såklart konserten!!!!

Lördag

Godmorgon eller nästan goddag! Lördag och Julia & Alexander har landat i San fransisco igårkväll!!! Så imorgon tar jag tåget dit för att utforska staden med dom och sedan åker vi tillsammans tillbaka till San Jose på måndag :)

Jag hoppas alla får en fin helg, själv försökte jag ge mig in i sushins värld igår men tyvärr så blev det en flopp....

Hjälp!!!

OKEJ jag kan inte riktigt släppa den här djur-grejen som händer här. Det bor liksom en människo-hund i rummet bredvid. Hela hotellet utom vi är utklädda på något sätt... Det måste på riktigt vara den sjukaste fetish jag sett.

Jaja, nu ska vi iväg och äta middag sedan se american sniper på bio :)

Torsdag

Kollade på bilderna från sist jag var i LA, 2012. Vi har inte riktigt bestämt vad vi ska göra, men vi blir nog där 3 eller 4 dagar :)
Och på tal om något helt annat. Det är en sjuk grej som händer här på hotellet just nu. Folk går runt utklädda till djur, vissa har "bara" svansar eller kepsar med horn... Höll på skratta ihjäl mig igår när jag såg första personen med en fet rävsvans. Tydligen är Hilton deras mötesplats en gång varje år, så i helgen kommer hela hotellet bestå av djur....

TESTAROSSA WINERY

Igår så följde jag med två tjejer från laget till los gatos för vinprovning, en väldigt enkel variant men mycket uppskattad. Vi fick testa tre vita viner & tre röda, sedan köpte vi med oss en flaska och satte oss ute i trädgården och delade på den! Avslutade med pizza & hockey :)

ERIC CHURCH

Jag har glömt berätta för er!!! Om allt går enligt planerna så ska vi tillsammans med Julia & Alle köra ner till LA nästa vecka och se Eric Church i staples center!!!! Jag är så himla taggad så jag håller tummar och tår :) han kommer även spela i SAP center i början på februari så jag kanske går och ser konserten igen haha!!!

Tisdag

Igår så flög Melker till Phoenix direkt efter träningen och kommer tillbaka efter matchen ikväll. Så jag åkte in till santana row och strosade runt, köpte 3 toppar och ett par skor på hm som jag spanat in :) satt på en uteservering, läste the golden year & drack kaffe.
Så himla härligt!! Det är inte samma värme som någon dag förra veckan, men kring 15 & sol!

11e januari

2⃣5⃣

Tusen tack för alla gratulationer!
Skål för 25 🎉🎉🎉

LÖRDAG

Igår natt kom Melker tillbaka! Så igår var vi en sväng på köpcentret och avslutade dagen med middag och taken 3 på bio! Ikväll spelar sharks hemma mot rangers och efteråt tänkte vi gå ut för lite drinkar, skåla in min födelsedag! KRAM

Ha en fin helg kära vänner ❤️

PUT SOME FEEL GOOD IN MY SOUL

Jag är och har varit så länge jag kan minnas ett kontrollfreak. Jag älskar verkligen att planerna och boka in saker. Och på samma sätt älskar jag också att vara spontan och göra saker jag känner för. En lagom balans. Ibland tänker jag att jag kan bestämma och styra över allt som händer i mitt liv och det får ju livet att tappa sin charm litegrann. Så just nu när jag inte kan planera något, jag vet bara vart jag är och vem jag är här med så försöker jag njuta så mycket som möjlig, göra det jag vill när jag vaknar och det är helt fantastiskt. Det har varit en prövning såklart, men jag jobbar på att göra det bästa av alla situationer och på så sätt somna med ett leende på läpparna och känna mig nöjd med varje dag.

Jag har bara så många lyckorus just nu, ni vet när man tror att man är knäpp för man står och ler för sig själv. Jag älskar livet!!!

Ni är så himla bra <3

SUNNY DAY

Hello! Onsdag och för mig så betyder det att den fjärde och näst sista dagen jag är själv. Men det bästa av allt är att jag inte känner mig så ensam, alla här är så trevliga och pratsamma så jag blir lycklig i själen. Allt från hjälpsamma busschaufförer till våran gulliga städerska till taxichaufförer som bara är trevliga och bryr sig.
Jag har iallafall varit en sväng till köpcentret, unnade mig fina träningskläder och köpte med mig lite frukt. Nu är jag påväg ner till poolen och insåg precis att solkrämen som jag åkte för att köpa totalt glömdes bort så nu har jag smort in hela mig med min ansiktskräm som innehållet solskyddsfaktor, hejja mig haha :)

Min kväll

Middag, vin & en hockeymatch.

CROSSFIRE

Om ni gillar Fifty shades of grey-serien så kan jag verkligen rekommendera denna trilogi av Sylvia Day. Är inne på tredje boken och det är nästan jobbigt att lägga ifrån mig boken, som vanligt är jag för nyfiken för att sluta. Jag vill bara veta slutet!!!

MÅNDAG

Just nu sitter jag vid poolen och lyssnar på fredagspodden. Jag vill egentligen läsa min bok men jag är för nyfiken för att sluta lyssna. Hannah & Amanda är ju med mig vart jag än går!!! Jag är nog lite exalterad över att gå ner hit för det är inte SÅ varmt haha!!! Och det känns ju såklart mycket bättre när jag vet att Melker har -26 i winnipeg..

150104

HEJ :) nu är jag tillbaka till min konstiga vardag när jag aldrig har koll på veckodagarna igen. Tisdag eller lördag spelar liksom ingen roll för mig... Jag har iallafall sett att san jose kommer bjuda på lite varmare dagar nu framöver.  Hittills så har det varit runt 8-10 grader och sol, sedan på kvällarna lite kyligare. Så nu tänkte jag åka till westfield mall och köpa en bikini!! Här på hotellet så finns det en liten terass med solbäddar och en liten pool som jag definitivt kommer använda :)))

Söndag

MUSIK. Hur fantastiskt är det inte? Ska inte säga att jag är så musikalisk, egentligen ganska långt ifrån på alla sätt och vis. Ibland har jag vissa perioder som jag glömmer bort att lyssna och ofta så snöar jag in mig och lyssnar bara på några låtar. Olika känslor för olika låtar. Hur kommer det sig att jag blev djup och började fundera på detta? Jag funderar i och för sig väldigt ofta och väldigt mycket men den här gången var det en låt som fick mig att rysa. Eric Church - Carolina. Lyssnade på den i princip varje dag i Tanzania. Kommer ihåg stigen jag gick på till bussen, kommer ihåg lukten, kommer ihåg att varje gång jag mötte någon att jag log och hälsade även fast jag egentligen inte vågade, kommer ihåg hur hårt jag höll i min plånbok jag gömt i tröjan. Jag kommer ihåg hur mycket jag saknade Melker och jag kommer ihåg hur lycklig jag var i denna för mig ovana situation. Så sjukt att en låt kan väcka så mycket känslor.

FREDAG

Nyårsafton så dukade vi upp ost,kex & vin och kollade på melkers match som spelades i Anaheim. Vi åt middag nere i restaurangen och en timma innan tolvslaget så kom Melker tillbaka till hotellet och vi skålade in det nya året med bubbel på terassen!
God fortsättning på er alla ❤️