Onsdag

Påväg till Lycksele nu! Vi ska spendera Valborg i stugan i Södervik, vi kommer hem på söndag så jag hoppas ni får en trevlig helg! Kram

28e

Godmorgon på er :) jag har fyllt på mitt gymkort så det ska bli skönt att komma tillbaka till rutiner innan jag börjar om att jobba igen. Imorgon åker vi till Lycksele för att hälsa på Melkers familj, det var i augusti sist så det ska bli himla mysigt :)

Måndag

Nu har det gått några dagar sedan vi kom hem. Det har varit fullt upp, flängt omkring och träffat familj och vänner ❤️ fortfarande lite trött och seg, både efter flighterna och tidsomställningen. Idag har jag hängt med lillan och varit en sväng på leos och ikväll så har jag varit och promenerat med josefine :)

These are the days we won't forget

HEJDÅ USA

Nu är det 20 minuter innan vi går ombord på flyget som tar oss till Stockholm!! Även fast jag längtar hem så känns det tråkigt att lämna såklart.. Men han bredvid mig har inte varit hemma på 8 månader så jag förstår att det kommer bli skönt att landa i Skellefteå imorgonkväll.

Sista dagen

Vi gick förbi en Pandora-butik så jag fyllde på mitt armband här om dagen :)
Nu har vi precis checkat ut ur hotellet och ätit lunch. Vårat flyg går inte förrän midnatt så vi har några timmar kvar här!! Vi tänkte ta en taxi till Soho, strosa runt  och shoppa det sista.

22 april

Godmorgon på er! Onsdag och enligt prognosen ska det komma regn i eftermiddag så vi ska skynda oss iväg för brunch och sedan tänkte vi promenera till central park! Ha en fin onsdag :)

These streets will make you feel brand new

Idag har new york bjudit på 20 grader och sol, vi har strosat runt på broadway, åkt upp och kollat utsikten från empire state buildning och druckit kaffe i solen!
Vi åt middag på en restaurang i närheten av hotellet som vi blivit tipsade om. Mysigt ställe med mycket folk och fantastisk mat :)

Hej från New York!!!

Back where we started

Det kändes konstigt att komma tillbaka till lägenheten igår. Luktade vår ute och det luktade hemma i lägenheten! Vi båda hade mer kläder och packning här än vad vi trodde så idag har vi köpte en till resväska för att rymma allt.. Så jag har börjat packa och snart ska vi iväg till dcu för att se Worcester spela sin sista match, nästa säsong flyttar laget till San Jose. Middag ikväll och det ska bli kul att träffa tjejerna igen, i december sa vi hej då när jag skulle fira jul hemma i Sverige och har inte träffat dom sen dess!

Hej då San Jose

En sista frukost på starbucks innan vi får upphämtning. 6 timmars flight till Boston och det känns skönt att vi får anpassa oss med tidsskillnaden litegrann, 6 timmar från Sverige istället för 9. På måndagmorgon så åker vi till New York och spenderar de sista dagarna där :)

Sista dagen

Igår hade vi avslutningsmiddag med laget, så himla trist att säga hejdå till alla fina människor som vi träffat. Håller tummarna att vi kommer tillbaka efter sommaren :)
Idag har varit våran sista dag, nästan för varmt för att ligga vid poolen men jag kämpade en stund. Åt middag på brazilian steakhouse och froyo till efterrätt. Imorgon vid lunchtid åker vi till Boston och vidare till Worcester!

Selfie x2

Onsdag

Ikväll har vi varit på en sen middag med Alexander & Sarah i Los Gatos. Vi tog en avsmakningsmeny med tema kött, så vi fick testa flera olika rätter. Så trevligt att bygga upp ett kontaktnät här och lära känna fler människor utanför laget :)

Win Win

Nu är resan hem bokad så våra dagar är räknade. Fröken Börjesson har förhandlat stenhårt och jag tror vi båda är nöjda. Jag förhandlade till mig en shoppingtripp till New York och i utbyte tog Melker hemresan några dagar tidigare... Så vi börjar i Worcester med att packa ihop lägenheten, våra grejor och ser deras sista match innan slutspelet drar igång där :)

Busy doing nothing at all

Tisdag

En härlig dag igår och ovanligt soligt i SF! Nu är Melker hemma igen och säsongen är slut, ett möte kvar och två middagar innan vi packar ihop och tackar för oss! Vi har inte bokat något än så just nu vet vi inte vart nästa flyg går.. Men det ska bli skönt med några dagar lediga tillsammans :)

San Fransisco

Hej på er! Är påväg till San Fransisco för shopping, middag och drinkar :) Har inte bestämt mig om jag sover över där eller åker hem ikväll! Hoppas ni har haft en fin måndag 💗💗

12e

Lite lustigt, eller inte, men enda sen vi kom till San Jose så har jag fått höra att jag ser så ung ut och de flesta tror att jag är 4-5 år yngre. Jag har aldrig haft åldersnoja eller liknande för jag trivs väldigt bra med mig själv och vart jag är i livet. Det kan bero på att Melker är rookie här, de andra spelarna här som gör sitt första år är under 20.. Men så kläckte Jessie ur sig förra veckan "jag tror jag har kommit på varför du ser så ung ut. Du kommer från kylan så den har hållt dig ung, här i värmen får vi rynkor mycket tidigare" Haha, ni kan ju gissa hur mycket jag skrattade

Söndag

Lördag

Lördagkväll med middag hemma och ett glas vin på rowen. Sista dagarna för oss i San José och det blir varmare och varmare här. Hoppas ni haft en härlig helg :)

Friyaaay!!

Igår var vi ett helt gäng som åt middag & kollade matchen i Santa Clara, slurred med jag följde med Jessie till huset och sov första natten med henne där.
Nu är det dags för mig att hoppa i bikinin och ta hissen ner till poolen :)

9 april

Igår så åkte Melker iväg på sista bortaturnén för den här säsongen. Jag åkte iväg och hälsade på Jessie i deras nya hus. Ungefär 30 minuter ifrån santana row, högt upp i bergen med utsikt över hela San Jose! Vi åt lunch på en nyrenoverad restaurang bara ett stenkast därifrån, ett helt fantastiskt ställe med samma utsikt och en öppen spis vid ingången. Redan där var jag förälskad!!!

I found the world in you

Onsdag

Håller fortfarande kolla datum och försöker ivrigt övertala mannen i huset att klämma in en resa till Miami påvägen till Worcester. Vi har kvar så mycket grejer där som vi måste hämta, plus göra oss av med möblerna och städa ur lägenheten. Även fast San Jose är helt perfekt så är jag fortfarande liiite bitter att vi var tvungna att ställa in förra årets semester till Florida/NY..
MEN 7 maj är vi garanterat hemma i Sverige & Skellefteå för då är det dags för mig att börja jobba igen!!

Tisdag

Vaknade upp till ett regnigt & grått San Jose. Vi har gjort bort flera ärenden och det tar alltid längre tid än vad man tänker sig. Brenden kom över på middag och vi bjöd på kyckling i vinsås och klyftpotatis :) vi har även hunnit kolla lite resor, jag skulle vilja hinna med en tripp tillsammans med Melker innan vi åker hem till Sverige igen!!

Rookie of the year!

Igår från SAP center. Melker blev framröstad till "Sharks Rookie of the year". Så himla roligt för honom :)
Sista matchen spelas i Los Angeles på lördag och det känns märkligt att säsongen är över då, det har gått alldeles för fort och jag vill inte att det ska vara slut riktigt än...

MÅNDAG

Goddag måndag! Vaknade upp och kände mig helt uppsvälld imorse, vi såg en film igår, you're not you, och jag grät så mycket. Annars så var gårdagen lite konstig. Jag var trött, hungrig och helt utan tålamod och jag vet inte vart det kom ifrån. En väldigt seg söndag antar jag! Idag känner jag mig därför som en helt ny människa, full med energi! Har några ärenden till köpcentret och ikväll spelar Sharks sin sista hemmamatch.

Sonoma

I lördags så åkte vi från vingård till vingård. Med risk för att låta tjatig så måste jag säga det igen, naturen är så fantastiskt vacker där uppe. Jag köpte med mig två flaskor vin hem som jag vet både jag & Melker kommer gilla! Vi avrundade med att beställa pizza & Erica & Matt bjöd på massa gott vin :)

Söndag

Efter en fullspäckad helg så är jag mer än redo för en dejt med John Blund! Hoppas ni alla haft en fin helg och härlig påsk :)

GLAD PÅSK

Middag igår på LB steakhouse

Hej och trevlig långhelg på er alla :) påsk är alltid en högtid mitt i hockey-säsongen och i år är det inget undantag. Ikväll möter jag upp några av tjejerna för middag och skåla för Martine & Chantel som fyller år. Imorgon så åker jag och Jessie upp till Sonoma/Napa för att dricka vin & utforska fler vingårdar!
Glad påsk :)

Felicia's babyshower

Torsdag

Igår drog jag på bikinin och gick ner till poolen en sväng, har börjat lyssna på fler podcaster nu när jag har kommit ikapp till realtid i fredsgspodden. Det som gör mig glad är att jag har kunnat lyssna på 2-3 avsnitt varje dag eftersom jag började så sent, men nu är den tiden förbi..
Nu ska jag hoppa in i duschen, iväg och köpa gula tulpaner och ett påskägg till Melker :) efter lunch så ska jag till Molly för babyshower för Felicia!

Onsdag

Så mycket energi att få spendera tid med människor som alltid får mig att må bra. Och jag är så lycklig att vara tillbaka här, jag uppskattar det så fruktansvärt mycket. Igår när jag var inlåst/utlåst så gick jag till starbucks, beställde en stor kaffe och satte mig utanför. Det är en liten mötesplats just bredvid santana row där det alltid är mycket folk, så jag satt där i solen och lyssnade på en podcast och insåg att jag har precis ingenting att klaga på och om vi vänder på det så har jag precis allt jag behöver för att vara världens lyckligaste. Hög på livet!! KRAM