150227

Det blev tyvärr inga bullar, jag insåg att vi inte har någon visp. Just ja, vi har flyttat in i en färdigmöblerad lägenhet. Det har jag nog glömt skriva. Vi delar lägenhet med en annan spelare, i en lägenhetskomplex (heter det ens så??) två våningar på 120kvm och en terass på tredje våningen. Ett gym, en fantastisk pool men det bästa är att vi har 50 meter till all shopping, restauranger/barer, bio osv :)

HAPPY FRIDAY

Om man kan bli sjuk av matkoma så drabbades jag igår... Somnade med huvudvärkoch vaknade upp trött & seg, så det blev en lugn förmiddag för min del. Vi har köpt en kaffepress men glömde såklart att köpa kaffe, men nu är det inhandlat vilket betyder inget mer blask-kaffe för oss!!!
Nu har mamma åkt hem igen och jag funderar på hur jag ska starta helgen, kanske bullbak & hemlagat till middag ❤️❤️

Hult's

Ikväll har vi ätit en fantastiskt god middag. Blev lite för mätt för min mages bästa så jag har inte rört en fena sedan vi kom hem! Imorgon är det sista dagen innan hela gänget åker hem, så vi spenderar sista kvällen i SAP center med hockey, mat & vin!

Onsdag

Nu ska jag iväg till Hilton. Leif fyller 50 år idag så vi börjar med tårta & bubbel och senare så har vi bokat bord på Hults's för födelsedagsmiddag!

Fransiscan

Vi började som sagt gårdagen med vinprovning, vi fick testa ett vitt vin & två röda viner och lite tilltugg för att framhäva smakerna. Efter lunch så överraskade vi våra föräldrar med att åka vidare till en annan vingård där vi hade bokat in oss för att blanda vin. Så vi fick börja med att smaka av 5 olika viner med 100%iga druvor och sedan fick vi först blanda ihop som vi själva tyckte/trodde skulle bli bäst. Efter det fick vi smaka av ett av deras viner och med hjälp av lukt & smak skulle vi försöka blanda ihop till det vinet. Ett väldigt roligt koncept och jag är glad att vi åkte dit.
Jag kan verkligen rekommendera att åka till Napa och uppleva alla fantastiska vingårdar om ni besöker Kalifornien :)

Napa

Vi kom fram till Napa igår vid 3 och åkte direkt till Lagunitas. Jag som inte dricker öl tog ett glas vin när de andra testade 16 olika ölsorter & gick en rundtur i bryggeriet.
Erica & Matt bjöd igen på svensk husmanskost och lokala viner. Nu ska vi köra till vingården och senare väntar en liten överraskning :) SES

Levi's stadium

En sjukt häftig upplevelse!!! Lite mer än 70000 personer på slutsålda Levis stadium. Inte varje dag man kan se en utematch i Kalifornien, kan tänka mig att det var en stor upplevelse för spelarna.
Nu sitter vi i bilen med destination Napa. Vi ska på ölprovning idag och imorgon så ska vi åka till Robert Mondavi's vingård igen för vinprovning!

Fredag

Hej allesammans! Tillbaka till san jose & redo för nya äventyr. Idag har vi varit på Levi's stadium där det vanligtvis spelas amerikansk fotboll, men imorgon spelar Sharks mot Kings där. Vi såg träningen och efteråt så var det familjeåkning. En riktigt konstig känsla att åka skridskor när det är 20 grader & sol.

Hermosa

Godkväll. Just nu har vi en liten annan tidsrytm än vad jag är van vid eftersom mina kära resekompanjoner sover innan 22 och har dukat upp frukost (inklusive handlat) innan 07.
Imorgon så lämnar vi hermosa beach med en sväng förbi Venice beach och ett stopp i Santa Monica! Lite shopping & lunch innan vi åker norröver igen med destination san jose.

Hollywood

Idag har vi turistat runt Hollywood. När vi var här för tre år sedan så körde hannahs pappa oss hela vägen upp till Hollywoodskylten, men den här gången nöjde vi oss med utsiktsvyn litr längre bort. Strosade runt bland Walk of game och precis som förra gången så var förberedelserna inför Oscarsgalan i full gång.

Tisdag

Det blev en lång dag i bilen igår. Kustvägen var fantastisk vacker, men jag kan tänka mig att man gör det en gång! Lyckades såklart glömma min pälsväst påvägen när vi hade matpaus..
Idag vaknade vi till moln, så vi har strosat runt stranden och suttit i solen på baksidan! Nu har vi sökt oss till en bar som visar sharks match :)

150216

Måndag idag va? Jag har som vanligt ingen koll på veckodagarna. Melker har åkt i väg österut så vi packade in oss i bilen imorse och har nu kört halva vägen till LA. Vi har hyrt ett hus vid stranden så vi stannar till på torsdag!

Valentine's Day

Igårkväll åkte vi tillbaka till Hilton för middag med våra familjer som har kommit! Blev en tidig kväll, det är trots allt nio timmar skillnad så det tar en stund att ställa om kroppen. Idag väntar en dag i köpcentret, strosa runt i solen och äta lunch :) hoppas ni alla har haft en fin & kärleksfull helg

14/2

För prick 6 år sedan idag så dejtade vi första gången. Och idag är första gången sedan dess som vi spenderat alla hjärtans dag tillsammans. En lagomt överskattad dag men jag är glad att jag fick spendera den med min fina ❤️

Fredag den 13e

Imorgon är det dags för oss att lämna hotellet, och jag längtar!! Längtar efter att få handla, som jag säker sagt tidigare så älskar jag att strosa runt när jag handlar, bli inspirerad och få nya idéer på vägen. Jag har en hel lista på maträtter jag vill laga och recept att baka. MEN som sagt, prio 1 är packningen..

FREDAG

Igår var utan tvekan den varmaste dagen sen jag kom hit, och det fortsätter. Efter frukosten så valde jag poolen istället för gymmet. På kvällen så mötte jag upp ett gäng av tjejerna från laget för middag & vin! Ikväll ska jag in till santana row för middag & hockey!

San Fran/San Jose/LA

Här kommer ett helt gäng bilder från min kamera (och hälften har jag snott av Julia) Hela vägen från San fransisco till LA och allt där mellan :)

150211

Skål för onsdag, skål för sol, skål för besök snart. Ja egentligen skål för rätt mycket, livet är så fint just nu.

Onsdag

Hej på er! Idag bjuder San Jose på sol, vi har haft regn nästan hela helgen. Dagarna framöver ska det bli runt 25 och sol så jag klagar inte alls!!! Som det ser ut nu så flyttar vi på lördag så jag tänkte hinna tvätta och packa ihop nu innan mamma, Per, Leif & Carola kommer. SES

10/2

Tisdag idag va? Idag har vi varit och bytt bil, jag kan ingenting om bilar och bryr mig inte alls men en större bil vilket känns tryggt. En sväng till köpcentret för sen lunch och lite shopping!! Middag inne på santana row med hela gänget som bor på hotellet, ser verkligen framemot att flytta. 50 meter till alla caféer, restauranger, butiker, bio osv :)

Måndag

En mysig kväll med mitt hjärta igår. Det är ganska fullspäckat schema just nu så vi tar vara på våra chanser!
Och snart får vi besök igen, så vi håller på planera vad vi ska hitta på när Melker är borta! Lutar åt LA och Napa :)

I fall in love with you every single day

Tiden går fort när man har roligt

Det har verkligen varit fullt upp de senaste veckorna. Vi har hunnit med så himla mycket och det har varit underbart! Allt ifrån San Fransisco till LA och fantastiskt vackra Napa. Shopping till goda drinkar & lyxiga middagar!! Kroppen har nu fått ta igen sig lite, har inte haft problem med att sova tio timmar per natt. Skönt att få känna sig utvilad!

LÖRDAG

Eric Church var fantastisk!! Det var mindre folk här än i LA men hans sista spelningen på turnén så han gav allt, och det bästa var att han spelade Carolina denna gång, gjorde mig så glad :)
Annars då? Igår var Melker ledig så vi var och kollade på lägenheter, JA ni läste rätt!! Efter snart 6 veckor på hotell  så är det dags att flytta ut. Känns lite trist också för personalen här är så himla trevliga, men ska bli skönt att komma närmare santana row & köpcentet.

Eric Church

Onsdag

Så planen var lunch inne på santana row, men det blev lunch, kaffe och senare även vinprovning, middag & hockey. Hann även köpa med mig en detox, känner att min kropp är i behov av en rensning!!!
Imorgon måste jag tvätta, annars har jag inga planer innan jag ska se Eric Church (igen!!!) här i SAP center. Jag är så taggad att jag tänkte se konserten själv men några tjejer från laget ska också dit så det kommer bli trevligt :)

En fin födelsedagspresent som jag fick, hela vägen från stackrönnan ❤️

Godnatt

Tisdag och tyvärr sista dagen för Hanna  & Anton. Igår så dukade vi upp ost, kex och vin innan matchen. En spännande match och den 22a straffen fick skilja lagen åt. Idag har vi strosat runt på santana row och i Westfield, shoppat och ätit.
Så imorgon efter dom åkt så ska jag möta upp Brendi för lunch! KRAM

Superbowl Sunday

Det här skulle egentligen publicerats igår men det hände tydligen något påvägen.. Iallafall så avgjordes superbowl igår och om jag ska vara ärlig så kan jag inget om den sporten. Hela laget var samlat i vackra los gatos, minglade, åt och kollade matchen. Kändes konstigt att ett kamerateam sprang runt i huset (de följer & filmar laget inför utematchen mot Kings).
Träffade sedan upp Hanna & Anton för middag på en mysig restaurang i närheten!