140330

Efter en fullspäckad dag igår med alla ambassadörer på Loreal så är det dags att tacka huvudstaden för denna gång! Mötte upp Emma efter middagen med Loreal igår och tog några extra drinkar så jag kommer garanterat sova gott på flyget.

Lördag

Igår efter jobbet åkte jag som sagt till stockholm. Så lite återträff hos rebecca med tapas & vin. Idag ska jag på Loreals akademi och träffa alla härliga tjejer igen!! Ses ❤❤

Dagens tidning

Mystorsdag!!

Har haft sjukt mycket träningsvärk i veckan, så det känns bra att kunna röra mig igen.. Idag har jag jobbat i vanlig ordning 9-18, sedan har Josefine & Tim varit här på middag (och såklart sett hockey......) imorgon så jobbar jag till 14 och sedan går flyget 16.05 till Stockholm :)

GODNATT ONSDAG ❤

TISDAG

Långlunch med min favvo. Thaisoppa på bryggargatan och sen så köpte jag nya jeans som jag mest troligt kommer att bo i. Älskar vårkänslorna som solen skickade med posten idag :))) ☀☀☀

LYCKORUS

Det är precis såhär det känns just nu, lyckorus i hela kroppen!!! Allt är bara så himla bra och jag är så tacksam & lycklig. Jag har varit hemma i en och en halv vecka men på fredag är det dags att packa om väskan. Ska en sväng till Stockholm för jobb (egentligen borde jag inte kalla det för jobb, för det är alltid så fantastiskt roligt och jag älskar det) så jag ska bo hos Rebban, så middag med mina tjejjjer och massa att prata igen som vanligt. Om 3 veckor så går flyget till London, en helg med bland annat musikal och middag på Jamie olivers restaurang. Om 7 veckor så ska vi iväg på kurs och visning i Köpenhamn med jobbet och om 11 veckor så väntas det ett besök i Nice. Och om 13 veckor är det semester, då åker jag och Melker till USA!!!!! Jag njuter verkligen.

Igår

Två bilder från igårkväll. Lika kul som vanligt att jag bara tar kort på mat haha :) Charlotte hade bjudit över jag och cornelia på middag, hockey och ost & vin. En sån där kväll som man behöver i bland, det var ju trots allt ett tag sedan sist!

140320

Började dagen med att bli intervjuad av norran, de ringde och ville skriva om min Tanzania-resa. Alltid lika svårt att veta vart jag ska börja och sluta, för det finns massor att berätta :) annars så har jag kommit hem till middag på bordet och så har vi börjat kolla lite flygresor till sommarens semester, måste bara få klartecken från jobbet. Annars så håller jag tummarna för fler bra nyheter från jobbet!!! Ses

Onsdag

Med denna bild säger jag tack och godnatt. Fortfarande trött och seg, inte riktigt tillbaka i det svenska tempot och den svenska effektiviteten än haha :) men ett som är säkert, jag saknar värmen och alla barnen ❤

Back in business

Från att inte ha sminkat mig eller knappt sett mig själv i en spegel på 4 veckor, gått klädd i långkjol & t-shirt till att komma hem och "ta på mig själv". Vanliga kläder, fixa håret, sminka mig, på med smycken och så vidare. Ett ytligt jobb och ett ytligt land. Det känns nästan som att jag har haft semester från mig själv, hur konstigt det än låter. Det har varit skönt att inte bry sig, men det är kul att få känna sig lite fin också :))

Söndag 16e

Har varit skönt att få några dagar att landa. Att komma tillbaka igen. Fått lite tid att tänka och knyta ihop min säck. Imorgon är jag tillbaka på salongen, såklart med glädje. Jag har haft en fantastisk resa med lärorika upplevelser och nya erfarenheter. Ville gärna stanna längre men när jag var inställd på att komma hem så längtade jag. En efterlängtad varm famn på flygplatsen, en köttbit, en dusch med stråle så jag kan skölja ur schampot och slippa myggnätet som jag krigat med varje natt.

HEMMA!!!

Hejdå 👋👋👋

❤❤❤❤❤❤

Näst sista dagen

Kom tillbaka till moshi imorse. En galen taxiresa (är van nu..) och två flighter så mötte Edvin upp mig på flygplatsen och körde mig till hostlet. Skönt att komma "hem". Har varit på skolan och pratat med flickan som jag ska betala skolavgiften för. Hon berättade mer om sin situation hemma och var så glad, men mest generad. Så imorgon tänkte jag köpa en ny uniform och nya skor, hennes är väldigt välanvända så att säga!! Alla barnen var så glada att se mig, kommer sakna de och "mina" lärare så mycket!!!! Ikväll så är det avskedsmiddag på el rancho. Tycker avsked låter

så tråkigt, men kul att få träffa hela svenska gänget innan jag åker hem :)

Gårdagen

Igår träffade jag en norsk barnfamilj vid poolen. De bjöd med mig på en båtutflykt med snorkling och så åkte vi tillbaka i solnedgången, och sedan åt jag middag med dom på hotellet. Trevligt med lite sällskap och deras 5åriga dotter älskade mig.

LAITNESS

Innan jag åkte hemifrån, var lite rädd för jag visste inte vad jag hade gett mig in på. Skulle hemlängtan ta över eller skulle jag känna mig ensam? En gång, när Monica & Sonja var borta på safari så var det lite otäckt. Anton kom inte hem och det var strömavbrott i huset, så mörkrädd och hungrig satt jag där i min ensamhet och lyssnade på alla djurläten.. Annars så är det första gången nu när jag kom till zanzibar som jag känner mig ensam, mest för att jag skulle vilja dela den här fantastiska ö med alla fina därhemma. Att prata med någon eller att någon annan skulle ta beslut om vart vi ska äta lunch, det lilla i vardagen. Men samtidigt är det skönt med lite distans från barnhemmet och skolan. Att få reflektera om allt jag har varit med om och vilka beslut jag tagit. Inget illa menat, men jag tror inte någon av er därhemma kan föreställa sig det jag varit med om, och ännu svårare är det för mig att förklara. Det är en upplevelse och känsla som är svår att sätta ord på.
 Men iallafall så har jag bestämt mig att när jag kommer tillbaka på onsdag och besöker skolan för sista gången att ta kontakt med den här underbara tjejens familj. Även fast hon är 10 år går som jag förstår det i 2an, men hon är även med i 1an. Mest för att serva lärarna, hon är deras lilla slav som springer och hämtar mat, frukt och te men också suddar tavlan, hämtar deras mobiler när det ringer och så vidare. Engelskaläraren sa att hennes familj är fattiga och hat inte tidigare haft råd att betala skolavgiften så det är därför hon går med de som är 2 och 3 år yngre än henne. Så jag har tänkt betala så hon får gå ut primery school, där man går till 7an. Hon är så duktig och noggrann, alltid klar först och står bredvid när jag rättar och ser så stolt ut när hon varje gång har alla rätt.

Laitness

Zanzibar

Igår vid lunchtid så landade jag här på Zanzibar. Det var så sjukt virrigt på flygplatsen så jag skulle utan problem lika gärna stigit på fel plan.. Bor på en riktigt fint hotell intill havet. Det känns riktigt lyxigt med AC och en stor säng så jag slipper kämpa för att hålla mig i myggnätet, har varit ett stort problem för mig haha!! Igår var det sjukt varmt, låg vid poolen en stund men det stekte på ordentligt. Jag är lite för rastlös för att ligga stilla men jag trivs i värmen!!☀☀☀

Hello Zanzibar ☀☀☀

Djur.

Måste ju bara berätta om en händelse första veckan. Jag var lite stressad när jag skulle till Zacharias för min andra swahili-lektion och när jag kommer ut från grinden så två kossor och 3 getter utanför. Tvärt får jag lite panik och känner spontant att gå tillbaka, innan jag inser att de sitter fast. Springer förbi rädd som en galning och tror att dom vill äta upp mig... och för några dagar sedan när jag skulle gå till skolan med stella så mötte vi en man som var ute och gick med en kopplad gris. hahaha jag försöker lära mig att inte bli förvånad längre..

Fredag

Har haft två lediga dagar, så jag och Sonja & Monica från hostlet åkte till Lake Chala, en sjö mitt i Afrikas djugel som gränsar till kenya. tog ungefär 1 timma och 15 min. Fick uppleva allt från babianer, till en lastbil som hade kört av vägen i regnet, till en fantastisk utsikt och härligt dopp efter en 30 minuters djungelpromenad. Sov i  Marango och fick idag uppleva sjukhuset där, närvara vid ett kejsarsnitt och sedan gå till ett vattenfall i närheten.
Jag har bokat en snabbvisit till Zanzibar, så söndagmorgon går flyget. Hoppas allt är bra hemma i Sverige. Hörs

Övning ger färdighet

TISDAG

Idag har varit en fullspäckad dag för att vara i Tanzania. Började i morse med att vara med 6orna i engelska, sedan lekt och varit med de mindre barnen som vanligt :) efter min lunch (läs tallrik med ris) så åkte jag och Stella till towni. Har köpt massa saker, både till skolan och barnhemmet. Så pennor, pennvässare, sudd, linjaler, skrivböcker och även bollar, tvättmedel och en ritbok till Angela, den yngsta flickan på barnhemmet!! Idag har solen legat på så vi krigade oss genom stan, skönt att det inte regnade men det blir så varmt då solen alltid är mitt på himmelen.

Lake Chala

Hahaha jag skrattade så mycket när jag fick se denna bild. Precis som det kändes. Alla barnen ville sitta i mitt knä, hålla mig i handen eller känna i mitt hår❤❤

Har även en inbokad utflykt på torsdag. Åker med Sonja och Monica från hostlet till Lake Chala. Berättar mer om det senare, håller bara alla tummar och tår att vi får slippa regnet, trots regnperioden har börjat här...

❤❤❤

Like a phone call from my baby,
Sayin' honey I miss ya like crazy.

ZUMBALAND

I går så tog jag med alla barnen och personalen till Zumbaland! Massa lek, blir så varm i kroppen av att se dem så lyckliga. Popcorn, glass, kyckling & pommes till lunch och massa läsk :)