LAITNESS

Innan jag åkte hemifrån, var lite rädd för jag visste inte vad jag hade gett mig in på. Skulle hemlängtan ta över eller skulle jag känna mig ensam? En gång, när Monica & Sonja var borta på safari så var det lite otäckt. Anton kom inte hem och det var strömavbrott i huset, så mörkrädd och hungrig satt jag där i min ensamhet och lyssnade på alla djurläten.. Annars så är det första gången nu när jag kom till zanzibar som jag känner mig ensam, mest för att jag skulle vilja dela den här fantastiska ö med alla fina därhemma. Att prata med någon eller att någon annan skulle ta beslut om vart vi ska äta lunch, det lilla i vardagen. Men samtidigt är det skönt med lite distans från barnhemmet och skolan. Att få reflektera om allt jag har varit med om och vilka beslut jag tagit. Inget illa menat, men jag tror inte någon av er därhemma kan föreställa sig det jag varit med om, och ännu svårare är det för mig att förklara. Det är en upplevelse och känsla som är svår att sätta ord på.
 Men iallafall så har jag bestämt mig att när jag kommer tillbaka på onsdag och besöker skolan för sista gången att ta kontakt med den här underbara tjejens familj. Även fast hon är 10 år går som jag förstår det i 2an, men hon är även med i 1an. Mest för att serva lärarna, hon är deras lilla slav som springer och hämtar mat, frukt och te men också suddar tavlan, hämtar deras mobiler när det ringer och så vidare. Engelskaläraren sa att hennes familj är fattiga och hat inte tidigare haft råd att betala skolavgiften så det är därför hon går med de som är 2 och 3 år yngre än henne. Så jag har tänkt betala så hon får gå ut primery school, där man går till 7an. Hon är så duktig och noggrann, alltid klar först och står bredvid när jag rättar och ser så stolt ut när hon varje gång har alla rätt. 

Laitness

Kommentarer
Postat av: Linnea

Alltså du är en sådan fin person Denise:')

2014-03-10 @ 20:17:54
URL: http://Linneajoo.blogg.se
Postat av: Cammen

Denise jag blir alldeles rörd och varm i hjärtat av din fina text. Du har helt rätt, vi som aldrig varit där kommer nog aldrig förstå. Men jag vill ändå sitta med dig en kväll sen när du kommer hem och höra om din fantastiska och minnesvärda resa! Ta vara på sista tiden och sköt om dig, njut av att bara vara själv!
Vi ses snart, stor kram till dig och hälsa alla underbara barn <3

2014-03-10 @ 22:09:43
Postat av: Lisette

Så fint! Du får försöka berätta när vi ses nästa gång! Jag vet att det inte är så lätt men försök så ska jag försöka förstå! Är stolt storasyster! Kram <3

2014-03-11 @ 09:10:44
URL: http://nattstad.se/lisetteandersson
Postat av: Sandra

Jätte fint gjort av dig Denise! Kram

2014-03-11 @ 19:49:23
Postat av: emmase

Du är så fantastiskt fin människa på alla sätt och vis min vän <3 Skickar styrkekramar i miljoner till dig!! Love you

2014-03-12 @ 09:36:36
Postat av: Emeliede

Tänkt om alla hade en bråkdel av ditt engagemang och din omtanke inom sig, då hade världens sett lite annorlunda ut. Du är helt fantastisk Denise och jag blir rörd ända
In i själen av din vilja att förändra och bidra
Med det du kan. Tacksam för att ha dig i mitt liv och som vän. Njut av sista dagarna och ta tillvara på
Tiden. Här hemma saknar du! Styrkekramar
Till dig sötnos!

2014-03-12 @ 17:45:04
Postat av: Denise

Tack tack tack, jag blir så glad för era fina ord ❤❤

2014-03-14 @ 10:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0