THROWBACK

❤❤❤

Lugnet före stormen

Lugnet före stormen. Nu går det undan kära vänner!! Jag har många gånger sagt att jag älskar sommaren, men jag ÄLSKAR sommaren!!! Känner mig hög på livet och det gör mig så lycklig. Jag är så förväntansfull på höstens äventyr, även fast det är med en smula nervositet.
Imorgon direkt efter jobbet så går bilen till Lycksele!! Bröllop på lördag och annars bara mysa på hela helgen :)

ÅNGEST

Hjälp!!!! Hur kan tiden gå så fort? Sista juli imorgon och jag hänger inte med. Dags för oss att packa ihop och flytta ut ur lägenheten tidigare än vi tänkt från början. En av mina bästa vänner flyttar till Ryssland, hur ska jag klara mig utan dig?? ❤

Helgen

Köpt glass i hamnen, gjort bomben från bryggan och inte tagit mig upp igen, grillat, åkt ut först alldeles för många gånger i rund-pingis, druckit bubbel, löst busenkla korsord och läst böcker, ballat ur och inte åkt ring efter båten, skrattat så magen krampat, förlorat i poker och tvingas bada i soluppgången, varit rädd för abborrarna som kämpat för sitt liv.
En härlig helg i stugan helt enkelt!!

Söndag

Haha, jag kom på mig själv när jag var påväg att börja skriva om hur fantastiskt det här vädret och värmen är men jag känner att det går för långt.. Vi åkte iallafall ut till stugan i fredags och stannade över helgen! Fina vänner på besök och hela paketet :)
Jag har lite ångest över att vara hemma i lägenheten, att veta att jag borde börja rensa och packa ihop inför flytten. Ångest över hur mycket strunt jag samlat på mig och veta att om två månader har jag en resväska som jag ska packa ner mitt liv i..

VENEDIG

Fantastiska och helt underbart vackra ställe. På 5 dagar så fick vi en bra uppfattning av denna mysiga & lilla stad, men bäst av allt var att få vara lediga tillsammans, äta gott och må bra i värmen!!!
Nu har jag jobbat klart för veckan så vi har packat ihop och är påväg till stugan  :))

Torsdag

Igår var vi som sagt på grillfest i ursviken. Fullt ös så jag nästan glömde bort att klockan ringde 07 imorse!! Såklart värt det så när jag slutade idag sov jag skönt i solen i falkan :)

Onsdag

Det borde vara olagligt att jobba inne dessa dagar.. Men jag lever just nu för min kortdag som jag har imorgon :)
Och ikväll så ska jag möta upp mitt gamla aurum-gäng för grillfest!!

Ikväll

Fantastiska svenska sommar!! Ikväll efter jobbet så åkte vi ut till stugan för grillning, kvällsdopp och så åkte vi över en sväng till grannön och körde 5-kamp!! Denna värme och ljuset gör mig så glad i själen, när det är sånna här härliga kvällar så gör det inte så mycket att jobbar på dagarna!!!

Söndag

Imorse åt vi en mega-frukost innan det var dags att åka hem. MUMS våfflor med blåbärssylt och nutella!!
Imorgon så är jag tillbaka på salongen efter 4 dagars semester, eftersom det inte blev någon "riktig" semester för mig i sommar så tänkte jag ta lite strödagar ledigt i augusti. Lägenheten ska ju trots allt packas ut och allt annat som ska fixas... Och om jag räknat rätt så jobbar jag 10 veckor till innan vi börjar vårt nya äventyr!!

Sista

Sjukt mysig och vacker stad. Nu sitter vi i baren och tar en fördrink, vi har bokat bord och ska snart äta middag. Och ikväll är det stora festligheter här i venedig, de har byggt upp en provisorisk bro och massa fyrverkerier är förberett, båtar överallt som ankrat. Som jag förstår det så firar de att pesten var besegrad, hundratals år sedan!!

Lördag

En till sån dag☀☀ en sista dag vid poolen, imorgon tar denna resa slut och det är dags att åka hem!!

Vackra Venedig

Nutellabar

Bara då man fyller år 👌😍

Igår

Vi kom som sagt tillbaka från stranden rätt sent igår så vi bestämde oss för att äta middag på en av hotellets restauranger. Älskar redan denna stad!! Så charmigt att se alla båtar som kör längst kanalen förbi hotell. Och på tal om det, hotellet (slott om du frågar mig) är så sjukt stort, vi har tappat bort oss flera gånger och går mest i cirklar haha :)
Morgondagen tänkte vi spendera här på hotellet uppe vid poolen till att börja med! Åka gondol runt alla små kanaler och sedan ta några drinkar för att fira Melkers födelsedag ❤❤

Torsdag 17e

Idag har vi hängt på stranden. Tog båten imorse och kom tillbaka ganska sent, båtturen tog ett tag och innan vi hittat rätt så.. Riktigt varmt och SÅ skönt med ledighet, känner verkligen att jag behövde den här semestern :)

Dag 1

Venedig bjuder på strålande väder och hotellet vi bor på är större än ett slott. Nu sitter vi i baren och ska snart ta båten över kanalen! Ses

HEJ SEMESTER 👋☀

Ett dygn i Härnösand

Åkte som sagt och hälsade på familjen Bratell som jag träffade i Tanzania i fredags! Anna volontärarbetade på ett sjukhus och hennes familj var där och hälsade på under tiden jag var där :) de bjöd på grillat och goda drinkar. Vi hängde på hamnkrogen och åkte ut till deras stuga, avslutade med en kaffe & utsikt över hela staden innan jag körde hem igen!! Anna jobbar i sommar och höst som sjuksköterska i Norge och sedan åker hon tillbaka till Tanzania i vinter. Vill och hoppas verkligen att jag kan åka och hälsa henne!!

Söndag 13e

Idag har jag hängt i solen med dessa två som jag inte sett på flera veckor!! Nu sitter jag på flygplatsen och ska äntligen hämta hem min fina kille <3

Torsdag

Aj vad jag känner att jag inte riktigt hinner med er här, tyvärr. Sommaren är fylld med massa trevligt! Mest glad är jag över att (nästan)alla mina fina vänner är hemma. Uppskattar er så himla mycket och jag är verkligen tacksam att jag har er i mitt liv ❤.
Idag slutade jag vid 14, så jag hann en sväng på stan, åt lite melon vid älven med mamma och sedan bjöd hon på
middag på Nygatan 57. Imorgon har jag en väldigt kort dag på jobbet och sedan packar jag väskan, ska och hälsa på Anna som jag träffade i Tanzania :)

Helgen som var

I lördags så skjutsade jag Melker till flygplatsen, var en sväng till boviken och njöt av solen på balkongen. Åt grillat hos mamma och tog ett glas rose i solen med Julia! I söndags blev det lunch på stigs och sedan bus & lek hos pappa i stackis :)

140707

HEJ!! Det är inte svårt att älska detta väder. Både solen & värmen gör livet lite enklare :)) idag jobbade jag till 15:30 och sedan har jag träffat Jessica, Alex och såklart lilla Penny ❤❤ imorgon slutar jag vid 14 så jag ta tillvara på det härliga vädret!! Och så börjat jag räkna ner till Italien :)

STADSFEST <3

Godnatt lördag!

HELG!!

Och så är det helg igen. Har varit lite av en kaosartad vecka men nu är allt i sin ordning som tur är :) har bara jobbat några timmar idag (har haft en fantastiskt skön vecka då jag valt mina tider själv iochmed att jag egentligen fortfarande skulle haft semester) och sedan har jag fått mitt hår färgat & klippt!!
Ikväll har vi bjudit Anton & Sara på middag, kikat lite fotboll och sedan tagit en god drink på bryggargatan. OCH (nästan det viktigaste) så har vi bokat våran "plåster på såren"-resa :)

Torsdag

Hej kompisar!!! Det är liite mycket just nu, hade önskat att ha några timmar extra varje dygn för att hinna allt. Förra veckan så skulle jag egentligen ha semester, men jag hade väldigt fullt upp.. Jag lär så länge jag lever och livet blir inte alltid som man planerat eller tänkt sig. Men jag är glad & tacksam att jag har fina människor runt om mig som delar med sig av både glädje och energi.

Nu är vi iallafall påväg till Luleå, blev en spontantripp efter jag jobbade klart idag. Håller tummarna för lite shopping & god mat :)