Måndag

I lördags efter matchen åkte vi till Los gatos där vi hade drinkbord på en bar. Mycket trevligt :) så våran söndag blev väldigt lugn! Idag har vi haft babyshower för Jessie som ska ha en liten flicka i januari!! 💗💗

28 november

Lördag och hemmamatch! Så nu ska vi möta upp melkers vänner från Lycksele för middag och vin innan matchen börjar :)

Black friday

Igår åt vi thanksgiving-lunch på en av restaurangerna som hade öppet. Till middag grillade vi, mycket godare om ni frågar mig!!!
Idag har vi krigat i köpcentret, jag köpte en present till Jessie's babyshower som är på måndag :)

HAPPY THANKSGIVING

För prick ett år sedan så ordnade vi en thanksgiving-middag med Petter, Konrad & Erica medans snön föll över Worcester!

Måndag

Våran lediga dag tillsammans. Efter frukosten så körde vi ner till monterey, åt lunch och besökte Bay akvarium!
Mysig middag hemma med bubbel och vi lyxade till med ett silver oak vin till middagen :)

San Fransisco

En heldag i san fransisco! Cyklingen tog ungefär 2 timmar, lunch i sausalito innan vi tog färjan tillbaka. Skyndade oss till första sportbaren för att hinna se matchen och det stället var en annorlunda upplevelse.. Hängde pengar i taket, inget lås på toaletten, en öl för $2 och endast kontanter haha!!!

Lördag

Godmorgon :) just nu är jag påväg till San Fransisco, ska möta upp Leif & Carola. Vi tänkte hyra cyklar och cykla över golden gate bron och eventuellt en tur till alcatraz!
Vi åker hem imorgon och då kommer även Melker hem, äntligen!!!

20 November

Jag älskar att kolla på gamla bilder, för även om det känns som igår så har det hänt mycket sedan 2009. Jag är världens lyckligaste med dig.

En månad som förlovade idag och jag längtar att få vara herr & fru Karlsson ❤️❤️❤️

19 November

SItter här med mitt morgonkaffe och undrar vad jag ska hitta på idag. Eftersom yoga verkligen inte är något för mig och dom andra passen jag testat inte riktigt fallit mig i smaken så tror jag att jag ska testa gymmet.

Igår fick vi se solen, väldigt skönt då graderna börjar sjunka här. Jag köpte mig en kopp kaffe, satt i solen utanför starbucks och pratade med hanna! Efter det åkte jag och Aneta ner till los gatos och Testarossa, vi testade några viner och sedan blev det middag nere på santana row :)

Onsdag

Verkligen supermysigt igår när all belysning och julgranen tändes men det var sjukt mycket folk så vi gick istället till  en vinbar och tog ett glas vin :)

Nu är jag påväg till Bay club, ett gym som jag har skaffat medlemskort på. Roligt att kunna variera med pass och nu har jag blivit lurad att köra 90 minuter yoga... Hur ska jag överleva 😱😱

MÅNDAG

Min dag har varit lite konstig. Ni vet när man vaknar på fel sida fastän den inte är så fel... Eller så har jag haft en livskris eller något, oinspirerad iallafall!! KAN bero på att jag hatar att vara ensam, och på något konstigt sätt skulle jag kunna tävla i VM på att vara ensam men det vill jag ju förståss inte. Men det är något som man får lära sig och som jag har lärt mig, det ingår på köpet liksom och jag tror inte att jag bara talar för mig själv när jag säger det.

Imorgon var tanken att jag och aneta skulle åka upp till Sonoma för att hälsa på erika och vingårdarna men ändrade planer för aneta och jag är fortfarande så mesig som inte ger mig ut på vägarna själv.... Istället så ska vi kolla matchen hos mig och sedan gå ner till santana row där julbelysningen ska tändas. Jag har NOLL julkänsla men det är verkligen mysigt när dom tänder upp och det lyser så fint på kvällarna :)

Söndag

Börjar känna mig hemma i lägenheten, måste hitta lite tavlor och sängbord, och mer ljus kan aldrig skada :)
Igår hängde jag med Jessie och hennes vänner på santana row för vinlunch och idag har jag och Aneta varit en sväng till köpcentret och sett flertal avsnitt av hart of dixie.

Min lördagkväll

Ett glas rött, hart of dixie & tända ljus, precis vad jag behövde ikväll :)

Fredag

Igår besökte vi San Fransisco zoo. Var betydligt större än vad jag trodde och faktiskt riktigt bra även fast hela området inte var öppet. Superstolt över mig själv att jag körde dit och hem, skulle aldrig fixa det utan Annie och Mattias!!! Men jag ballade ur att köra dom till flygplatsen idag, kändes för läskigt att köra hem själv mitt i eftermiddagstrafiken.....
Det känns lite konstigt att vara helt själv nu när Melker åkte igår och Annie, Mattias och Bob åkte för några timmar sedan. Blir själv i 10 dagar så jag har börjat smida planer på vad jag ska hitta på :)

Story of my life....

Torsdag

Om mindre än 3 månader får vi finbesök av mina fina systrar och lillan (som inte är så liten längre) ❤️❤️

Nu har vi packat ihop oss och bilen går mot San Fransisco!! Ha en fin dag

Tisdag

Igår åkte vi en sväng till stanford för att spana in deras köpcenter, vi märkte då att det var utomhus och inte alls så trevligt att stosa där när det regnade... På kvällen så var vi och bowlade med laget & massor av fans! Tur att vi tjejer fick några egna banor i hörnet för oss själv så behövde inte alla se hur dålig jag var!!
Hemmamatch för sharks ikväll och Melker spelade sin första match, såklart var vi där och hejade :)

Söndag

Söndag idag va? Alla dagar flyger iväg så jag har ingen koll längre. Helgen har mestadels bestått av hockey. Vi har både hejjjat på Melker och sett sharks match igårkväll!! Annars är det rätt lugnt här. Regnade på förmiddagen så det blev en lugn dag hemma innan vi åkte till arenan.
Har mega-ångest inför tredje temat i min kurs då jag missat att beställa den viktigaste boken... ska försöka få något gjort ändå men det är svårt...

Torsdag

Godkväll!! Hoppas ni mår bra :) Här börjar det bli kallare, vi klagar inte precis men vi märker att det blir mindre och mindre folk nere på santana row. Igår åkte vi till Santa Cruz, närmaste stranden med ett stort nöjesfält. Tyvärr var det stängt men det var väldigt mysigt att strosa runt där en sväng :) ikväll var vi i los gatos och åt middag på hult's och sedan direkt till SAP för att se San Jose vinna över Florida!

Tisdag

Vill börja med att säga tusen tack för alla gratulationer till våran förlovning!!! Vi är så glada och tacksamma för alla fina ord ❤️❤️ känns helt fantastiskt men lite ovant, men idag har det gått 2 veckor sedan jag kom hit och Melker friade!

Vad händer annars? I lördags var tydligen "sista varma dagen" så jag lämnade allt plugg och sprang bokstavligen till poolen, det har blivit november, jag har lämnat in min andra hemtenta (i sista sekunden!!), vi var på halloweenfest i söndags och igår kom Annie, Mattias och Bob :)

Everything means nothing if I ain't got you