Söndag

MUSIK. Hur fantastiskt är det inte? Ska inte säga att jag är så musikalisk, egentligen ganska långt ifrån på alla sätt och vis. Ibland har jag vissa perioder som jag glömmer bort att lyssna och ofta så snöar jag in mig och lyssnar bara på några låtar. Olika känslor för olika låtar. Hur kommer det sig att jag blev djup och började fundera på detta? Jag funderar i och för sig väldigt ofta och väldigt mycket men den här gången var det en låt som fick mig att rysa. Eric Church - Carolina. Lyssnade på den i princip varje dag i Tanzania. Kommer ihåg stigen jag gick på till bussen, kommer ihåg lukten, kommer ihåg att varje gång jag mötte någon att jag log och hälsade även fast jag egentligen inte vågade, kommer ihåg hur hårt jag höll i min plånbok jag gömt i tröjan. Jag kommer ihåg hur mycket jag saknade Melker och jag kommer ihåg hur lycklig jag var i denna för mig ovana situation. Så sjukt att en låt kan väcka så mycket känslor.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0