USA/SVERIGE


Något som jag tycker är lite konstigt är att jag har fått frågan flera gånger om jag lagar mat. Som att det finns två kategorier, lagar mat vs. lagar inte mat... I början tyckte jag att det var konstigt men jag tror det ligger mycket i kulturen här att gå ut och äta och tillgängligheten på snabbmat och drive-in. På hemkunskapen i skolan fick vi lära oss en hel del hur man sköter hemmet och jag har så länge jag kan minnas alltid tyckt att det varit roligt att hjälpa till att laga mat hemma! Snart kommer iallafall Carley hit och ska "lära" sig att laga tacos, jag känner mig som en mästerkock när hon var imponerad över att jag kunde göra potatismos för någon dag sedan haha!!!
Annars så tycker jag att det är roligt att läsa inlägg om skillnader på svenskar/amerikaner och något som jag verkligen älskar här att dom flesta är så artiga & uppfostrade och generösa med komplimanger. Främlingar som vänner är sociala och utåtriktade i många lägen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0