Två veckor.

Kunde inte i min vildaste fantasi tro att tiden skulle gå så fort. När jag räknar dagarna kvar så får jag lite ångest, jag känner mig inte riktigt redo att åka hem, än. Även fast jag längtar hem, så trodde jag att det skulle vara en lång längtan och att tiden ibland skulle kännas som den stod still. Men som sagt lite panik att jag vill stanna längre, Tanzania är ett fascinerade land på många sätt. Jag har bara en gång på 2 veckor känt mig obekväm i en situation, tror det var i onsdags när jag skulle åka dala dala in till towni, kommer såklart på allra sist så jag blev ihopmosad ståendes och nästan hängde över dom som satt. Hamnade bredvid en full karl som började med att säga Mzungu (=viting/europé) och mumla något mer på swahili så alla i bussen stirrade på mig och vissa skrattade, sen körde han de vanliga hälsningsfraserna lite luddigt och avslutade lite sarkastiskt med Welcome to africaaaa, för att sedan fortsatta babbla en massa på swahili (som jag förövrigt tycker att det är sjukt störande att jag inte förstår, drar slutsatsen med att alla driver med mig eller hånar mig). En annan kille sa något på engelska om att jag inte förstår swahili så den berusade mannen stirrade ännu mer på mig innan han hoppade av vid nästa stopp, vilket jag var väldigt tacksam för.
 
Men på söndag så är tanken att jag ska ta med barnen till Zumbaland, förstår det som att det är Tanzanias motsvarighet till Leos Lekland. Eftersom mamma har lyckats samla ihop massa pengar till barnen så ville jag att de skulle få en upplevelse, så leka i några timmar, äta lunch och glass på restaurang tror jag verkligen de kommer uppskatta :) och sedan på kvällen så tror jag det kommer bli stor fest här i moshi, för det är nämligen Marathon här på förmiddagen!! Hörs :)
 
Det här gör mig så glad!!!! Jag är tacksam att jag har så mycket att komma hem till.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh fina fina du! Du är bara för underbar människa Denise! Du gör det sååå himla bra :) Längtar efter dig! KRAMAR /Emmasehl

2014-02-28 @ 13:11:23
Postat av: Charlotte

Vi saaaaknar dig! Puss

Svar: ❤❤❤
Denise Börjesson

2014-03-01 @ 12:30:19
Postat av: Mamma

Barnen måste ju bara älska dej, dom får ju ett minne för livet:-)
Saknar dej massor, jag är ju inte van att ha dej borta så här länge ,och det är ju 4 veckor tills jag får träffa dej!
Var rädd om dej kram mitt ❤️

2014-03-02 @ 11:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0