TINGS TAR TID

Ett litet snabbt hej igen. Har fortfarande inte lyckats starta min telefon, om jag var från usa skulle jag mest troligt stämma phonehouse...
Men nu börjar jag mer och mer komma in i takten här. I lördags när jag kom och träffade de andra svenskarna jag bor med så var jag lite rädd. Alla var så inne i deras saker och hade koll på det mesta, språket, kartan och allt annat. Så jag kände mig helt offside. Helt själv i ett nytt land och inte ha koll eller kontroll på något. Jag har aldrig satt mig själv i en sådan situation tidigare så det kändes minst sagt lite olustigt..
I söndags gick vi in till stan (tror att dom kallar det för det) tog lite mer än en timma men eftersom allt var nytt så gick det fort. Mötte upp Frida (en av mina kontaktpersoner) som visade mig runt. Mataffärer, olika cafeer, och hon pekade på olika bussar som jag skulle åka om jag ville till olika ställen. Kände mig som ett frågetecken och det enda som kretsade i mitt huvud var "över min döda kropp". Hur ska jag lyckas hoppa på rätt buss, eller dala dala som det så fint heter, och veta att den stannar där jag ska av????
Jag har ganska bra lokalsinne så jag känner att jag har koll på vart jag ska handla, hur jag tar mig dit och så men det känns läskigt att vara själv...

Det kändes spännande i måndags när jag gick till Zacharias för min första swahili-lektion. Länge sedan jag satt i skolbänken och med ett helt främmande språk... Hälsningsfraserna har börjat fastna, alla här är så trevliga så det är ett mmåste att kunna. Men när vi kom till grammatiken och meningsuppbyggnader så fick jag tänka lite extra, kommer knappt ihåg svenskan och engelskans grammatik hahaha!! MEN gissa hur stolt och nöjd jag var när jag senare var och köpte frukt på swahili??? :)))
PÅ återseende:)
Kwa heri

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du gör det så bra gumman, jag är så stolt över dej:-)
Kram Mamma

2014-02-21 @ 14:33:02
Postat av: Anonym

Håller med mor din käre vän, du är så himla bra!! Sköt om dig <3 :) KRAMAR! / emmasehl

2014-02-22 @ 01:05:52
Postat av: Anonym

Håller med mor din käre vän, du är så himla bra!! Sköt om dig <3 :) KRAMAR! / emmasehl

2014-02-22 @ 01:05:53
Postat av: Susanne och Pelle

Så duktig du är, barnen kommer att älska dig och kommer inte att kunna låta bli ditt ljusa långa hår :)
Kramar från oss
Susanne och Pelle

2014-02-22 @ 17:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0