TANZANIA

Att följa en dröm. Inte en dröm att rädda världen utan för mig en dröm om att hjälpa till. Öppna ögonen för någon annans verklighet.
Jag kom på mig själv att vänta till rätt tid. Det skulle vara svårt att åka när jag gick skola och utbildade mig, så blev det ännu svårare att åka när jag fick jobb och började jobba heltid så jag kände att nu måste jag bestämma mig. Jag har läst på en hel del, först och främst vart jag vill åka. Sedan har jag funderat mycket vad man har för förväntningar. Och det har för mig varit den svåraste biten. Hur ser en vanlig dag ut på ett barnhem i Tanzania? Vad kan jag göra för att få det bättre? Alla har nog en bild i huvudet hur det ser ut men jag tror inte att jag kan föreställa mig förrän jag är där. Att jag valde Tanzania är både magkänsla och kanske lite av en slump. Det valet känns nu så självklart och jag längtar till nästa lördag när jag landar i Kilimanjaro och få starta ett helt nytt kapitel och äventyr i mitt liv. 




Kommentarer
Postat av: Anonym

bra jobbat!!!

2014-02-06 @ 06:30:44
Postat av: Anonym

Så himla roligt :))
Hur länge blir du borta och åker du ensam eller:)?

2014-02-06 @ 08:10:59
Postat av: Linnea

Är så spänd på din resa, tycker det är så sjukt modigt. Hoppas det blir fantastiskt även om det nog kommer vara väldigt gripande❤️

Svar: Ja! Jag är riktigt spänd, då jag inte riktigt vet vad som väntar!! Kommer bli en stor upplevelse :)
Denise Börjesson

2014-02-07 @ 13:00:55
URL: http://Linneajoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0