Skolan

 
hallå igen:) eftersom min mobil fortfarande vägrar samarbeta så är jag glad att iveckan få låna en datorn när de andra på hostlet är ute på safari! Jag tänkte i alla fall berätta lite mer om mina dagar. Är som sagt i skolan med barnen på vardagarna. Så jag har varit med de 2 yngsta klasserna, 7 resp. 8 år. Och som ni ser på bilderna är dom så söta att man nästan smälter. Och som ni också ser så har alla barnen uniform och helt rakade på huvudet, det är för att alla ska vara lika värda. Så det spelar ingen roll vilken klass familjen tillhör, för på skolan ska alla se likadana ut. Det finns privata skolor med undantag där de tillåter valfria kläder och frisyr, men annars har alla skolor samma regler. Jag tycker att det känns lite hemskt att inte få välja frisyr själv, det sitter mycket personlighet idet, men regler är regler. Alla barnen sitter oftast och tittar på mig, ler litegrann men vågar knappt säga något. På rasterna vill de gärna hålla mig i handen, så det brukar ofta sluta med att det hänger 5-6 barn i varje hand. Förra veckan så spelade vi fotboll en dag, eller rättare sagt, 30 barn rusade som galningar efter bollen, runt i cirklar haha :)
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är ju så man blir tårögd, vilka fina barn:-) dom är ju så nöjda att du är där, dom tycker säkert om ditt blonda fina hår:-) hoppas du får igång din telefon snart.
Kramar från ett soligt Skellefteå och +6 grader
Älskar dej gumman
Mamma

2014-02-25 @ 08:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0