KONSTIGT EGENTLIGEN

Olika situationer som påverkar oss kan ändra riktning i livet som man inte riktigt är beredd på. Vissa saker gör livet lättare och vissa visar motsatsen. Men någonstans innerst inne finns det nog en mening.
Om Mats skulle haft på sig en hjälm när han stod och filmade utsikten i fjällen när lavinen smög sig på bakifrån, vart skulle jag sitta nu? Skulle vi flyttat till huset i kåge med vita knutar? Eller skulle vi bott kvar i lägenheten på a-torp?
Om jag skulle kommit in på frisörlinjen i sundsvall 2006. Skulle jag då flyttat ner då, åkt hem vissa helger och sedan tagit studenten i sommras? Eller om jag skulle tackat ja till platsen i växjö, skulle jag någonsin vilja flytta tillbaka till skellefteå igen?
Om jag skulle valt gå klart handelsutbildningen för att sedan gå en snabbutbildning i falun eller östersund, vart i livet skulle jag vara då? Skulle jag ens ha träffat melker? Skulle jag haft kvar samma vänner. Tror knappast det. Och jag är väldigt glad för att jag har stannat  kvar här. Inte för att jag vill stanna kvar i den här "hålan" hela livet. Jag skulle nog kunna åka iväg ett år och när jag kommer tillbaka är allting precis likadant.

Så sjukt egentligen vad saker som händer påverkar hela livet. Det gäller nog att följa vägen, svänga av och bryta mönstret ibland. Prova saker du aldrig trodde att du skulle våga, det kan förändra dig. Positivt eller så har du fått en ny lärdom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0