I swear the whole world stops

fick en stund över på jobbet, eller inte bara en!
är ungefär jättelugnt här, har bakat, ett konstigt recept, så jag antar att det blev misslyckat, packat upp miljarders med bestik som skulle diskas!
Kineser luktar kina. det låter sjukt men det är sant. haha!
Är sämst på att skriva nuförtiden, är rätt mycket just nu och jag älskar det. DOck är jag i en svacka nu och neggar allting. Det kommer.
Annarrs är livet king. En resa till huvudstaden är bokad, flyg + hotell, 3 nätter, 4 dagar. Ett projekt på skolan, där vi har en egen modell att färga/klippa, bestämma smink som en tjej från make up store ska sminka, fixa frisyr, linda in i tyg och fotograferas helkropp i årstiderna som tema. VAr på ikea i dag innan jobbet, köpte tvbänk, vaser, ochsånt och självklart. Svar JA Ljus! Min passion.  JUst nu älskar jag hösten, alla färger, och speciellt på kvällen när det är mörkt så jag kan tända alla mina tusen ljus och bara mysa.
Iveckan har jag iallfall varit på bodaborg med klassen, jag har hunnit vara på salongen en heldel, klippt anna och färgat mamma och hon mig. Brandutbildning med jobbet,  jobbat, nyårsmöte (oseriösa) och promenader.
Praktiken börjar snart och vad älskar jag inte just nu?
Är egentligen bara otaggad på att festa. eller dricka alkohol, så att säga. Gå ut kan jag göra ändå, men vi får se om det håller sig. Min tanke var max 3 gånger festande innan nyår. Branschkväll och två till. vi får se. Känner mig inte peppad ett dugg då skellefteå suger.  Litet dansgolv på station. OCH ursäkta min ilska, men varför i guds namn ska alla knuffas och stämplas när man dansar? Även om jag var rasande kunde jag inte ge igen, då hade jag sjunkt lika lågt som de. Sjukt hur jag ser ut varje gång jag kommer hem från krogen. Sist var det 3 blåmärken och öm i hela kroppen, i går var det "bara" 1 stort jäkla blåmärke på foten.
Varje gång jag kommer hem från krogen och mina fötter är i hög smärta lovar jag mig själv att aldrig sätta på mig så höga klackar igen, men varje gång gör jag om det, är jag dum eller bara en vanlig människa?

Iallfall veckan som kommer kommer att bli lika fullproppad eftersom jag alltid glömmer att skriva i min kalender när jag lovar saker och ting, så överbokat är det. Tidsoptimist, ja. Allting går att lösa.
Favoritlåt just nu är Warwick Avenue med Duffy. Och låten som tjejen på idol sjöng, Have a heart.
Ljus, lugn musik och höst. Livsnjutning, det som jag är bäst på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0