hela världen för mig

återigen tillbaka till turkiet.
Tänkte skriva mer detaljerat, vill inte glömma detta i första taget.
Första dagen anlände vi halv 6 på morgonen, nästan alldeles för spända och exhalterade för att somna  men vi sov i 2 timmar. Åt frukost och utforskade poolen. Lunch och sedan middag vilket betydde förfest. Fritt i baren ( bara turkisk sprit) så fort var det igång. Jag och bella tog modet och prata med några killar som var i våran ålder. Vi drack och spelade kort till klockan var utgång. Saffran & Club Havana. Alldeles för mycket dricka men vi dansade till 3 när det stängde. Kom hem kring halv 4 och stegupp klockan 8. Onsdag var det samma visa, var vid poolen, utforskade rutchkanan och bollade. Träffade killarna och drack mera. Ölspelet och kortspel! Utgång denna gång var Bellman, Saffran och Havana. Jag ioch en av killarna tänkte gå hem, men virrade in oss i borgen. Vi tänkte gena vilket var omöjligt. Vi träffade inte en själ på 30 minuter och tillslut kom en turk gående, så han ringde en kompis som stjussade oss på moppe till hotellet. De andra kom inte långt senare med taxi.
Torsdag skulle grabbarna hem vilket var lite tråkigt, men inget att göra åt saken.
Vi var nere vid stranden, badade, åt jordgubbar och solade. Spelade volleyboll med en snubbe från hotellet och sedan på kvällen tog vi en taxi till stan, tog en drink och hade bara en lugn kväll. Blue Hawaii hette coctailen jag tog och den var helt underbart god.
Fredagen var vi på en båttur, hoppade dock inte från kärleksgrottan ( 10m) men från båten som kanske var 4-5 meter. Det räckte för oss. Vi dansade, åt god mat, skrattade, stekte i solen och bara njöt av underbarheten :-)
Fredag var det fest, med 2 tjejer från arvidsjaur och 6 killar från boden och FY vad världen är liten. Vi kände folk som de kände och visste saker som vi viisste ungefär. det är så sjukt.
Lördag var det kanonväder, låg på stranden, spelade volleyboll och sånt. Pressade jordgubbar så killen skrattade åt oss. Söndag tog vi en lugnkväll, blev fotograferade i solnedgången och åkte in till centrum för att inhandla några grejer och satte oss i en bar/restaurang. De drog up oss så vi dansade turkisk dans och sedan dansade jag med en kypare, kanske 20 år och fräsch. Innan vi skulle gå blev vi erbjudna jobb till nästa sommar så vi får se hur det blir :-)
Måndag var det ångest för hela slanten, ville verkligen inte hem, men hade inget val. Vi hann sola enliten stund innan bussen hämtade oss.

Det var den korta historian. Den vi aldrigglömmer.Tack tjejer för min hittills resa som innehållt så mycket skratt och drinkar ;-) Inte en tår så långt ögat kunnat nå. ni är bäst KYSS
image185

Idag var jag tillbaka till skolan. nästan bara gott även fast jag tusen gånger hellre legat på playan i solen. Frisörlektion och sedan en tripp till luleå. Hälsade på hos Dahls och sedan hade vi teamwork. Massor med frågor om Luleåstad vi skulle ta reda på och sedan middag. Jag åt en sallad på Sub&co. Inget överdrivet eller sådär. Visningen var på Cleo, inget överdrivet där heller, men det var mysigt att göra en tripp med klassen.
Vägen hem åkte jag med mamma och resten, tog en timma och en kvart så hon körde nog alldeles för fort.
Jag pratade med Björn i telefon nästan hela vägen så det gick äänu fortare.
Sovmorgon i morgon till halv11 och slutar halv 12, värt?!  Jag fick ta bilen så det svider inte lika mycket.
pussochkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0