obeskrivligt

jag har inga ord. jag är så enormt lycklig.
Lycklig att jag är jag. Lycklig att jag fått chansen. Jag vet faktiskt inte vad jag gjort om jag inte fått den.
Det känns verkligen som jag bara babblar nu. Men det stämmer verkligen. Jag är evigt tacksam.
det är nästan så att det gör ont i mig för det går inte beskriva så glad jag är. hela min själ värker.
den här dagen har varit en av de bästa i mitt liv. Inte bara för att jag lärt mig mycket, men för att jag fick prova & för att de tror/trodde på mig. Och jag är inte bara lycklig för den här dagen utan för allt jag har varit med om.
Jag kan nog inte förklara hur tacksam jag är att jag fick komma in på skolan.  Det här är verkligen min dröm och jag tror inte att jag har förstått hur nära den är att förverkligas. Att se Tomas Edlund var helt otroligt och magiskt. Inte en enda tvekan att mitt mål är att bli som han om 20 år.
Vägen dit kommer bli en tung uppförsbacke. Permanentrullning i massvis med timmar, likaså formblås. Men det kan inte jämföras med den dagen jag kommer stå där med mitt gesällbrev i handen och blicka framåt. Jag skriver "då jag står där med..." eftersom att jag VET att en dag kommer jag att göra det. Och där är inte det roliga slut. Det är där det börjar, som Tomas sa.
Jag kan inte sluta nu när jag börjat. Det är många gånger jag kommer att gnälla, det gäller att inte ge upp utan kämpa. Jag vet vad jag kämpar för och jag måste hålla glöden uppe.
Kursen idag var en knuff i ryggen, en knuff framåt. Även om jag inte kommer ha användning för det förrän om 1 år kanske var det en upplevelse och erfarenhet jag kommer att minnas och vårda ömt.
Jag fick en modell, en order och jag gjorde mitt bästa. Klippninge var svår, verkligen en utmaning, jag gjorde mitt bästa, så långt jag hann och sedan gjorde Tomas resten. Magiskt. max 7 minuter på klippningen. Klar. Färgen blev lite tokig och resultatet blev fint. Jag är nöjd med vad jag ådstakom.
Vilken enorm skillnad, att ena dagen rullar curlers på en siluett på skolan till att nästa dag klippa klippsätt jag aldrig hört talas om och färga komplicerade folieslingor och partier. Till råga på allt var Tomas Edlund och Marta där och hjälpte till. hjälpte mig!

nyp mig i armen så jag kommer till verkligheten igen.

Påvägen hem satt jag och lyssnade igenom min mp3 och alla gamla låtar. Låtar som väcker minnen. Minnen som jag troligen alltid kommer att koppla till ett viss tillfälle eller en viss tidpunkt. Stadsfesten, sommaren, vännerna och allt det andra bra. Det gjorde mig alldeles varm i kroppen, och jag kan lova att det inte var för att jag hade en varm jacka. Endel låtar gav mig andra tankar, om mindre roliga händelser eller minnen.
Men vad skulle livet vara utan motgångar?
Livet handlar om att lyckas och misslyckas. Handla fel och handla rätt. Det som är viktigt att man lär sig hur man rättar till felen.
Kämpa och aldrig ge upp och att vara helt oberoende av andra, är för mig ett mål som jag vill leva upp till. Dubbelmoral egentligen eftersom mina vänner och min familj betyder allt för mig.
Att förverkliga drömmar är för mig en mening med livet. Jag kommer bara leva en gång och därför vill jag hinna med så mycket som möjligt. Endel saker kommer jag att ångra, men när jag sitter på ålderdomshemmet om 80 år kommer jag minnas & le åt det som hänt, det bra och det dåliga.
 
Följ alltid din dröm - så går du aldrig vilse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0