KÄNN INGEN SORG FÖR MIG GÖTEBORG

Jag känner att jag hade precis samma rubrik sist när jag kom hem för göteborg, och det kändes lika tråkigt denna gång att skriva det.
Men hemma är jag iallfall, efter en lång resa. Känns tomt.
Ville inte hem, men ingenting att gråta över, har fått slippa skellefteå i en vecka och det är jag nöjd över, kanske börja uppskatta staden liiite mer.
Så vad har jag haft för mig ?
Torsdagkväll klockan 20 gick bilen mot Oslo. Vi var framme mitt på dagen på fredagen tror jag. Sov i bilen och per körde.
Gick på en promenad och gick i något köpcenter innan vi åkte in på färjan som skulle ta oss till fredrikshamn. Där spelade vi på sånna hära spel, som man stoppar in en krona. Sov på båten och handlade på taxfreen.
Vaknade av väckaren och tog mig en dusch på lördagmorgonen, körde av båten och sedan till vandrarhemmet som lika väl skulle kunna kunna varit en stuga. Jättefin, verkligen. Ny & fräsch. Jag föreslog tyskland för att shoppa alkohol och så blev det. Gick därifrån 1300 kr fattigare och 7 spritflaskor ( Passoá, Bacardi Vattenmelon, Minttu osv ) 2 flak cider, 14 flaskcider, typ smirrnoff ice, ett flak öl och tuggummi och sånt. Långa sugrör och jag har ett partytrick! Åkte tillbaka till vandrarhemmet grillade och såg sverige förlora mot spaninen på övertid.
Söndag betydde legoland och jag gick runt hela dagen där. Kevin och Agnes hade roligt, men jag var less efter en timma, och inte det minsta tur med vädret hade vi.... regn nästan hela dagen.




Måndag var den dagen vi skulle bege oss till Svensk mark igen. Vi steg upp efter tuppen men före 9, duschade, packade ihop och städade. Tryckte in oss i bilen eftersom den var fullpackad med alkohol och åkte till fredrikshamn och därefter åkte upp på färjan som vi skulle spendera våran nästkommande 4 timmar på. Vi spelade lite kort, läste litegrann, shoppade på taxfreen och spelade i sånnadära spel, enarmade banditer, som endel kallar dem. Det gick faktiskt bra för mig, jag underhöll mig på max 10 kr i säkert en timma. (Vann, förlorade, vann ännu mer, fortsatte, förlorade, osv) Tiden gick fort iallfall! Kom till Sverige vid 6-halv sju så jag fick välja restaurang och valde thaimat. supergott och kul med variation eftersom vi grillat resterade dagar. Kycklingspett, fläskfile och sådant.
Gick runt en sväng och sedan satte vi oss ner på vandrarhemmet och spelade kort, the hole family.
Tisdag var nog den dag vi steg upp tidigast. En timma innan tuppen. Åt, duschade och sedan stjussade de mig till slottskogens vandrarhem där jag skulle spendera resterande dagar i götet. Lämnade min packning och sedan in till stan. Där satte jag mig på torget utanför centralen och läste en bok och såg människor passera.
Minnen väcktes eftersom jag och rebban satt där förra året och skrattade.
Gick på stan en liten stund innan jag mötte upp Sarah, Ida, Emma & Emma. VI tog oss efter några om och men till vandrarhemmet.
och i göteborg hände nog allt för mycket, kan sammanfattas
- balder
- sugrören
- snubben som ville bli våran kompis
- deep nightclub
- engelska snubben
- taxi
- shopping
- trångt
- stökigt
- monki
- kärringen som sparkade sarah
- tunga väskor
- och för mycket alkohol



LOVEEEEE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0