sweet home!

hemma nu, sorligt nog!
jag har haft så grymt roligt och träffat massor med härligt folk :-)
jag kan börja berätta om allting, hinner dock inte allt för min träning börjar alladels snart!

SÖNDAG: jag steg upp klockan 20 över sju, klädde mig, åt och packade det sista i väskan!
mamma stjussade jag och emelie till busshållsplatsen och jag insåg hur jäkla mycket packning jag hade. för att få med mig allt var jag tvungen att gå 3 vänder.
Åkte till umeå, jag och emelie såg en film så tiden gick jättefort! I umeå bytte vi buss mot Hemavan, det blev en direktbuss eftersom alla på bussen skulle till hemavan eller tärnaby.
bussfärden gick jättebra, tiden gick fort, sov litegrann, lyssnade på musik och läste!
vi kom fram strax före fyra, så vi började att packa upp och laga mat. Tacos på meny och det smakade verkligen bra! vi bestämde oss för att gå över till den andra stugan för att spela ett spel och dricka någon cider, för mig blev det en eller två. vi gick till vandrarhemmet och hälsade på jocke och resten av umeågänget!
efter det gick jag bella emma och ylva ut och ylva fick för sig att åka i en kundvagn, hon var den enda som var onykter, så när hon skulle ta kort när hon satt där och märkte att hennes kamera var borta la hon sig på marken och började storböla! haha så vi skrattade åt henne!
jag och bella gick till kp där det var fest! haha världens roligaste när bella helt hysteriskt försökte få ta i biljetter till hotellet! hon fick nummret av kp till en som hon skulle köpa biljetter av, trodde hon! kp hade förklarat minst 40 ggr att det var försent men hon envisades om att få nummret. Så hon satt och pratade där i ca 2 min och försökte förklara vad hon ville när kp kom ut ur sovrummet och skrek i telefonen " DU PRATAR MED MIG" sedan hör vi bella säga "vänta, jag hör inte vad du säger"
hahaha hon hade pratat med kp och han hade drivit med henne! gud så jag skrattade.
Jag träffade en snubbe, Danne, som envisade att vi skulle till stockstugan, det var 18 där, men när vi väl fick komma in ville jag inte dit, medelåldern var säkerligen 40+
så vi tog bussen till hotellet, och när vi väl fick komma in där ville jag inte dit heller! haha han tyckte jag var onödig, så vi skulle gå ner till hans lägenhet och se scrubs, vi tog en genväg rakt genom djupsnö och träd, men det gick ganska bra, var dock lite halkigt!
väl nere orkade jag inte gå till hans lägenhet så jag sa att vi skulle gå till våran stuga istället blev han arg och sa att jag aldrig kunde bestämma mig, vi tr'ffade per lite snabbt.
det slutade med att vi gick till stugan där det var kortspel på gång, vi hade besök av linus, simon marcus och jocke!
vi gick och lade oss kring halv 3-3 och hade en toppenkväll : -)

MÅNDAG: Jag vaknade klockan 10, men sov lite längre, Emma och Ylva skulle och åka skoter med linus och gänget, lät jäkligt roligt, men bara två rymdes=/, jag steg upp, åt lite fil och gick sedan på en promenix med bella och elin, till ica två gånger, statiol och lite runt! vid två duschade vi och började göra oss i ordning i samband med att emma och rebecca anslöt till truppen! emma och ylva kom tillbaka vid 3 så det var fullfart i stugan.
Locka hår, platta hår, föna hår, klä sig, hitta alla saker, smink, spray, klämmor, strumpbyxor, det var en röra i hela stugan! Bella började laga maten och jag fixade förrätten! maten var klar runt 6 så vi slog oss ner för att äta, förrätten var underbar likaså maten som bestod av fläskfile , klyftpotatis och bea-sås, efterrätten eller kolapajen var det inte många som orkade äta av, bara några få! vi började igång med förfesten under maten och pratade och lekte olika lekar länge!, stugtelefonen ringde och grannar kom och bjöd in oss på fest, men vi tog det rätt lugnt, vid 7-8 någongång blev den andra stugan less att vänta på oss så dom stormade våran stuga, glas blev utsprillda, serpentinerna började brinna i ljusen, men det löste sig=) vi gick ut och försökte utan resultat att få i gång en ballong av något slag, vet inte riktigt vad det heter!
Vi skulle gå till vandrarhemmet och bävern när vi på vägen mötte emelie som sa att det var tråkigt där, så jag och emmasehl gick för att hämta vantar då vi plötsligt var inne hos några fräschingar på fest, och jag vill lova att dom var fräscha, vi satt där, pratade och hade mysigt, dom bjöd på champange och shottar, så när vi kom därifrån var jag rykandes, vi fick stjuss av en snäll snubbe upp tillhotellet, där tappade jag bort emma och bella och blev tydligen jätteledsen och grät en stund, emelie hittade mig där helt förstörd och jag fick inte komma in på hotellet även om jag höll på frysa ihjäl, dock märkte inte jag det.
jag ringde emma som först vägrade möta mig, och blev lite mer ledsen! haha
tillslut träffade jag ylva som lämnade mig med norrmän som inte förstod vad jag sa och jag förstod inte vad dom sa, jag var arg för att ingen mötte mig och dom skrattade åt mig! "jag är så jävla förbannad"
tillslut så var jag hos linus, träffade bella och några till som följde mig dit!
där var jag rykandes, satt i soffan eftersom det var jobbigt att stå, på tolvslaget sprang vi så vi var vid hotellet, skrek, jublade skrattade ALLT PÅ SAMMA GÅNG!!! det var helt underbart och jag älskar det!
vi provade ta oss in,  men utan biljett och "utan" legg gick det inte bra, haha!
vi gick tillbaka till linus stuga där festen fortsatte, jag nyktrade till lite, så jag klarade mig galant, elin försökte trycka i mig en banan, efter en tugga var jag proppmätt! vi dansade, pratade och sjöng!
VArt vi än gick så spelades "Alla som inte dansar" och det är helt sjukt så mycket vi har lyssnat på den hela resan.Minnen.
VI gick hem runt 3 , linus jocke simon och marcus följde med!
när vi väl var hemma i stugan så märkte jag att min mobil var borta. jag skulle gå tillbaka till stuga och hämta den, och det var ingen gentleman som ville följa mig!dom tyckte att jag skulle hämta den nästa dag, så jag tog med mig emmas mobil och började traska. väl framme träffade jag norrmännen igen som hade tappat en i gänget, han hade tydligen däckat någonstans! jag letade överallt men mobilen var inte där! så jag ringde till den hela vägen jag gick tillbaka till våran stuga och vips, ute i snön i en backe låg den halverst nedfryst i snön med massa snö och is på! den fungerar, men inte som den borde! jag gick hem till stugan igen och var väldigt glad att jag hade gått och hämtat/leta den.
det slutade med att alla (jag menar dom som var i våran stuga) skulle sova över. 11 stycken i 5 sängar. stackars jocke som sov självmant på golvet! det var trångt men mysigt! vi somnade kring 5 någongång efter en helt underbar dag!!!

TISDAG: Vi vaknade jättetidigt, eller kring halv tio, och det första Bella säger när hon märker att Simon sov bredvid henne är: "Fan, fick jag napp i går?" hahahaha guuuud vad vi skrattade. Hon hade somnat när vi bestämde att hon var tvugen att dela säng!
vi tog det rätt lungt, eller dom andra. jag städade nästan överallt. Diskade, lagade mat, dammsugade, skurade OSV!!! det var jag som var mamman i våran stuga i allafall! vi gick en promenad och pratade med den andra sutgan om vad vi skulle styra upp på kvällen! Emelie var sugen på att festa och så fick det bli. Vi spelade charader, och dansade i mängder, drack någon cider, jag kände dock inte av mycket. Per kom även och hälsade på!
VI gick till Vandrarhemmet som i stortsett var dött, baara en massa umeåbor, vi dansade och hade en trevlig tid när jag och Ylva skulle till Marcus stuga. Vi började traska och såg en bil som skulle upp mot hotellet, så vi liftade med dom dit! Nog var det trångt i bilen, men mysigt. Ylva satt intryck i baksätet och jag satt i passagerarstolen i knäet på en tjej! jättesöta oh trevliga tjejer var det.
när vi väl hittade till stugan satt dom där och såg Magnus Betner på tv "inget är heligt". jag och ylva satt i varsitt hörn i rummet och skickade världens sjukaste sms till varandra, och var bara allmänt störda. Det slutade med att vi sov över där, jag ylva marcus och simon i en dubbelsäng! Marcus skulle berätta en spökhistoria när vi skulle sova, men det gick inte särskilt bra för honom. vi (jag) avbröt honom så många gånger att han glömde bort slutet och blev arg. haha!
sedan låg vi och pratade till halv5-5 någongång innan vi tillslut somnade. jag sov inte bra, höll på ramla ner hela tiden och vaknade flera gånger.

ONSDAG: Jag ställde väckaren och steg upp vid 11-12 eftersom att jag skulle åka skidor. så vi klädde oss och gick hem. I vår stuga låg alla och sov så vi bankade ett antal gånger innan de öppnade.
Jag letadeoch tillslut hade jag hittat alla kläder som jag skulle ha, så jag traskade nervöst till backen och träffade de andra där. Åkte första åket i liften med GullElin och det gick suveränt. Jag var väldigt nervös när vi skulle åka första åket, det var trots allt i påskas jag åkte sist. Det gick fint hela dagen och ramlade inte en endaste gång :-)
anna provade ett åk på snowboard, vilket hon gjorde bra för att vara andra gången! hon ramlade ett antal gånger men duktig var hon!
Vi gick in och drack varmchoklad vid 2 och åkte sedan till klockan 4, då gick vi till stugan. Efter det gick vi på Ica och handlade. Hade ångest över att vi skulle åka hem dagen efter!! jag, eller vi ville stanna längre. Ingen av oss ville åka hem!!
VI gick tillbaka till stugan, åt middag och började packa! elände så mycket vi hade med oss, Vi kastade jättemycket mat som ingen av oss rymde i väskorna eller ville bära med oss hem.
Vi slappade hela kvällen, filmade och vi var sjukast i världen, åt grösaker, chips och dipp. Såg tv och chillade :-) ändå gick vi och lade oss efter 2!

TORSDAG: VI hade ställt väckaren på 8! vi klädde oss och åt innan vi promenerade till ica. där handlade jag till bilfärden hem. Vi gick tillbaka till stugan och städade klart till kvart över 10 när vi hade beställt tid för att inspektera rummet. VI klarade oss prickfritt och innan Doris gick sa hon "De från I hälsade" vi började skratta lite smått och hon fortsatte "dom fick städa om hela deras stuga"
haha gud så vi skrattade. Mest eftersom Doris (inspekteraren) var så allvarlig. Inte ett leende, inte ett skratt när hon sa det.
När vi skulle gå till värdshuset och checka ut var jag tvungen att gå två vändor för att få med mig all packning. ryggsmärtor i mängder!!!! Jag checkade ut vår stuga och vi slog oss ner i sofforna. Efter ett litet tag kom även andra stugan som var klara! Marcus ringde eftersom jag och ylvis skulle åka bil med SImon och Linus.
Dom kom och hämtade oss på värdshuset och det är ett under att all packning rymdes i bilen!
Dom hade problem med släpen, en däck hade frusit, så vi åkte till statiol och hämtade varmt vatten för att hälla överdäcket!
20 i tolv åkte jag ylva simon och jocke till deras stuga för att städa klart. Inspektören skulle komma klockan 12, så det var bråttom. vi dammsugade och skurade, men hann inte helt klart innan han kom. dom hade brakat en planka på sängen och fick betala 300, annars gick det mesta bra, gfick lite bakläxa, men vi kunde lämna stället i behåll!
Just innan vi skulle åka åkte vi förbi centrumhuset för att säga hejdå till Per, som nuförtiden jobbar där och för att kissa!
VI lämnade hemavan kring 1, lite före! Vid halv tre var vi i sorsele och stannade för att äta, eller de andra! jag nöjde mig gott och väl med min yoghurt och ett äpple!
VI kom hem vid halv 6 och vid 6 kom dom med min packning vilket var jättesnällt!
De som åkte buss åkte 10 i 12 och kom hem halv 6, jag känder hur värt det var att åka bil :-)
bilfärden gick bra, sov litegrann, lyssnade lite på musik,såg lite film och pratade ganska mycket, as usual!!!

DEt jag vill göra nu är att tacka alla för en underbar resa.
EMMA SE, YLVA, ELIN OCH BELLA, som jag delade stuga med.
EMELIE, ELIN, ANNA, AMANDA, MONICA OCH IDA i den andra stugan.
REBECCA & EMMA som spenderade nyårsafton med oss.
Ni alla förgyllde min resa och jag hoppas att jag förgyllde eran. Många skratt och otroliga minnen vi delar tillsammans. tack!

resten kan också ta åt er. Linus Simon Marcus Jocke, Ni på vandrarhemmet, Norrmännen, Hos kp, Per och alla andra TACK!!!!!




Kommentarer
Postat av: ylva

hahah kort inlägg!
tack detsamma dennemamman!!!=))==))==) PUSPSUSPSUSS

2008-01-07 @ 17:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0