Pretending that we get along

Jag har Matrialkunskap nu, eller vi har betygsprat om Hantverksorienteringen och så ska vi läsa alla i bordets inlämningar om Hantverksyrket.
Jag har iallafall redan varit där ute och pratat och just i detta nuet är jag less på att läsa de andras inlämningar.
Jag är grymt nöjd över först mvg på inlämningen och ännu nöjdare och stoltare över mvg:et i betyget :-)

Vi pratade litegrann tidigare om Frisörhistoria och kom sedan in på Män/Kvinnor. Jag började tänka efter litregrann och jag skulle vilja prova leva som kvinna förr i tiden, bara prova på. Eller samtidigt inte. Inte få ha en egen åsikt, vara placerad i köket för att laga mat och städa. Men om man "börjar" därifrån och inte ifrågasätter (som jag alltid gör) kommer det nog vara en annan grej. Bara lyssna och göra som någon annan säger skulle jag idag aldrig klara av.
Men att inte jobba, och uppfostra barnen och spendera mycket tid med dom skulle nog fungera ett tag. Inte kanske hela livet men en viss period.
Jag kanske förkrånglade det jag från början kunde säga, men ja! skulle vara roligt.
slutar nu så jag ska springa till bussen! till körskolan!!!

Kommentarer
Postat av: Karina

Det fanns ju inte bara den sortens kvinnor. De som var rika, de hade det verkligen bra med kammarjungfrur och passopper. En sån kan jag tänka mig att testa på att vara :) Men då skulle jag vilja testa rollen som du också pratar om för att få perspektiv på det hela. Interesting thinking there :)

2008-01-09 @ 11:19:37
URL: http://fager.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0