FREDAG

goddag, eller jag kanske ska säga godkväll!
min dag började klockan halv 8 då min kära mobil ringde, eller väckaren förståss, duschade och gjorde mig i ordning! Lisette kom och hämtade mig halv 9 för att stjussa mig till skolan!
hade först engelska med älvan och sedan svenska med freja, det gick som på räls :-)
när jag slutade kvart i fyra kom pappa och hämtade mig och stjussade mig på jobbet. Var 8 personer meny somm jag tog hand om och 30 buffe, varav 26 hockeykillar.
jag kan inte hålla mig på skratt när jag tänker på detta, och det bjuder jag på!!!! Det var en av killarna som krockade och spillde ut äppeljuice just när jag skulle servera vin, så jag tänkte torka upp det, men påväg in mot köket ska jag såklart ramla, plask (eller lite på rumpan) guuuuuuuuuuuud så jag skrattade när jag ställde mig upp och gick in till köket. Skulle i samma veva gå ut med cognac till menybordet men jag skrattade för mycket. Kenneth sa "ojoj är det pinsamt inför hockeynkillarna" hahaha. "jag kommer aldrig träffa dom igen" sa jag innan jag gick. GUD så jag fick anstränga mig varje gång jag gick ut till resturangen för att inte skratta. ett gott skratt förlänger livet!
Annars var det en lugn kväll, eller det blev rätt många glas vin för bordet jag serverade, dom var ungefär askalas!!och 70 bast!
gick hem vid 20 i 1 så jag var hemma strax före 1. har gjort mig fruktsallad och ligger nu i sängen! i morgon börjar jag klockan 2, innan dess ska jag SOVA, har mycket sömn att ta igen! sedan sätta en inpackning i håret och sy undertiden, om symaskinen och jag kan samarbeta!
FÖresten så på svenskan ska vi börja argumentera, eller skriva argumenterande texter för att träna inför NP. ska bli roligt. Det är kul att skriva sådana texter, speciellt när man hittar på sin åsikt och ´låter fantasin flöda. Enklast och roligast är att skriva något man egentligen inte tycker, då kan man motsvara på det man tycker och överdriva i små mängder! jag hann börja skriva litegrann, väldigt lite. Hela texten skulle vara minst 1, 5 sidor! och det ska nog gå fint! SOVGOTT 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0