TUR

att allt går bra den här morgonen!
humöret är fortfarande på topp även fast jag har krafigt motvind.
Det hela började i morse, 10 i fem och jag skulle precis cykla till jobbet och jag hittar inte mina vantar.
"Äsch" tänker jag, "det är bara 0grader, det går nog bra"
Jag går utanför dörren, det har snöat, ca 5-7 cm, ingen som har plogat, det snöar
Hämtar cykeln i garaget och trampar med musik i hög volym i öronen. Efter en liten bit märker jag att det inte var så jobbigt att cykla fast det inte var plogat, men det var svinkallt om händerna OCH snöade rakt i ansiktet, efter mindre än halva biten var mina händer sönderfrusna, men jag härdade. Luvan blåste titt som tätt av och det var motvind, kraftigt i svängarna.
I uppförsbacken näära jobbet var det lite mer snö så det gick just och pass att cykla. Väl framme vid jobbet så genar jag för att slipp frysa sönder hela händerna, och vad tror ni händer? JA mp3hörlurarna fastnar i kedjan (??) på cykel.
Operation laga. Gick fan inte bra, satt verkligen stenhårt fast. jag hade tålamod, "bli inte arg för det här!!!!" Dom vägrade att släppa så jag la andra sidan av lurarna på pakethållarna (för att inte bli så mycket snö) och tänker gå in. och vad händer??? ja dom ligger där helt och hållet löst.
TUR att jag nästan slitit sönder dom och dom inte hade suttit så hårt, även om jag tog i med all min kraft för att få loss dom.
Sedan kommer jag in, byter om och går in i köket.
Den som jobbade kväll i går var nog väldigt trött! Inga sopor bytta, ren disk som ej var bortplockad, glömt ställa fram skärbräda & äggfatet, för lite bestick, smutsdisk i lobbyn OSVOSV
ska fortsätta på min underbara dag nu!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0