en bonde i vår by

idag har det varit en väldigt lång dag!
steg upp halv åtta! satte i linserna på endast 10 minuter, reekord!
cyklade till jobbet och satte fram frukosten! sandra kom in vid nio och var brun, kände mig som ett spöke i hennes närhet! hjälpte henne med lösögonfransar innan hon kilade iväg!
plockade in frukosten , checkade ut och tog betalt för de sena ankomsterna!
slutade 20 över 11 och cyklade förbi mackarna påvägen hem! köpte kontantkort för att fylla på mobilen och få gratis sms! för mitt eget bästa! klockan 1 i natt hade jag redan fått 5 godjul-hälsningar och det utökades stort under morgonen!
åt lite gröt när jag kom hem och vi hade julklappsutdelning!
det resulterade en videokamera, halsband, en sjal, örhängen ett linne osv=)
skrev ut bilder till pappa/pernilla, fikade och löste norrans julkorsord (kunde dock endast max 5 ord) innan jag och lisette fick stjuss till papppi!
där började kalle anka precis när vi kom! lite bra varje år, jag förstår inte=)
vi skulle just äta när "kan du vissla johanna?" började. jag har missat det varje år och tänkt dagen efter att jag ska se det nästa år! nu fick jag se början och slutet,och den som undrar JA den är bra!
vid fem kom tomten och jimmie blev helt till sig, galen det vill säga!
den julklappsutdelningen resulterade presentkort, örhängen tjocksockar osv!
jag är jättenöjd med mina julklappar! och om jag ska erkänna så hade jag inte önskat mig något särskilt! och jag har det jag behöver resten är bara bonus!
efter julklappsutdelningen var det fika och efter det "karl-bertilsjulafton" eller jag såg slutet! efter det började något annat på tv, men jag slumrade till där en liiiiten stund!
jag och jonas byggde ihop jimmies garage, som tog en eeevighet! vi hade tålamod och var jätteduktiga!!!
vi har spelat triangel, jag förlorade båda gångerna, illa nog. och under hela tiden har jag sjungit "En bonde i vår by" så halva sällskapet har fått den på hjärnan! inte nöjda miner när jag började sjunga gång på gång!
jag börjar bli lite småtrött, de andra spelar fortfarande, jag tänkte sätta mig här och spela lillebrors batmanspel jag knappt kan hantera som är från 3 år! är jag dålig eller spelet bra?
anna försöker få oss att sjunga singstar men jag vill spela "vem vill bli miljonär", ska nog vara social en stund!
men kortfattat har detta varit en underbar jul, nästan utan snö och julstämning, men det kommer=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0