been there, done that

jag har tänkt lite pådet här med alkoholen, men jag vet inte hur jag ska uttrycka mig. För min del var det tänkt att jag skulle vänta till jag fyllde 18. jag har många delade åsikter om varför jag har druckit och inte. För det första så ville jag prova på, uppleva och skaffa erfarenheter. Jag vet att jag kan ha roligt utan, men det blir en annan sak med alkohol i bilden. Det var när jag träffade en i helgen, som fyllt 22och aldrig druckit jag samlade mina tankar, jag är imponerad!!! inte imponerad på ett sådant sätt när man "hållt" sig till dess att man är 18,för att samvetet inte håller,  utan för att det var han!
För mig handlar det inte om att "hålla" sig eller klara det så långt som möjligt! i bland ångrar jag att jag "började" dricka, för att bevisa att jag kan ha roligt. jag behöver inte bevisa något, jag vet att jag kan ha roligt, kan säga nej och framför allt vågar vara mig själv.
Jag sa att jag ibland ångrar mig, men till största del gör jag inte det. Jag lever en gång, jag säger inte bara för det är det inte. jag är nöjd och trvis med hur jag är och lever mitt liv. Att få uppleva saker, skaffa erfarenheter är tillgångar i livet, jag vill inte påverka andras val när det gäller alkohol för jag vet att ingen kan påverka eller ändra mina värderingar.


jag var tvungen att skriva av mig litegrann, tänka också!
idag steg jag upp 20 över 8, duschade och gjorde mig i ordning, hade körlektion på morgonen så jag var där lagom i tid, efter en liten stund sa receptionisten att han jag skulle köra med  var sjuk!!!galet  satte mig vid datorn där för att träna, var redan där så det fanns inget attgöra åt saken, gick sådär, eller bra kanske. har inte klarat någon av faserna, men sista gången provade jag utan att ta hjälp av boken 54/70 och det är jag nöjd med!!är så jäkla trött, höll på somna när jag satt där, så nu ska jag ta en vilostund innan jag ska göra något vettigt!!
börjar jobba ikväll klockan 17 och innan dess ska jag städa i mitt rum, är inte särskilt stökigt, men smågrejor som jag inte klarar av! kanske städa där uppe också, och träna på "redovisningen"!
på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0